Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. december 2008 - 23:49 Der er 3 kommentarer

Lidt hjælp til BOF og EOF

Hej Eksperter, jeg har forsøgt at skrive mig selv en stræng for første gang, men den vil ikke lige som jeg vil, håber i kan hjælpe mig lidt her, min streng ser således ud:

<%If etilmeld.BOF = true then If bruger.Fields.Item("brugerid").Value = etilmeld.Fields.Item("brugerid").Value Then Response.Redirect("e_eventz_kalender_vis4.asp")End If End If %>

Altså hele formålet er at den skal tjekke tabellen etilmeld igennem og lede efter en værdi af feltet brugerid som matcher med det brugerid som den får fra tabellen bruger, og vis altså lad os sige at i feltet brugerid i tabellen bruger står 12 og 12 eksistere i feltet brugerid i tabellen etilmeld så skal den gå til den pågældende side, håber i kan hjælpe lidt her...
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. december 2008 - 11:51 #1
Husk at trække vejret :)

Det er lidt svært at forstå hvad det er du vil, men mit gæt på en løsning kunne være:

<%
set rs=conn.execute("select * from bruger,etilmeld where (bruger.brugerid=etilmeld.brugerid) and bruger.brugerid=12")

if not rs.eof then response.redirect "e_eventz_kalender_vis4.asp"

rs.close
%>
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
09. december 2008 - 20:07 #2
hej mortvader, er det ikke muligt at lave noget lignede i en If sætning altså uden at skulle lave et helt nyt recordset ??
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. december 2008 - 20:15 #3
Okay, hvis jeg kigger på de du har skrevet, ville jeg formulere det således:
<%
If etilmeld.eof then
  If bruger("brugerid")=etilmeld("brugerid") Then
    Response.Redirect("e_eventz_kalender_vis4.asp")
  End If
%>

(.BOF får du kun brug for, hvis du stepper bagud i et recordset.)