Avatar billede dennism Nybegynder
08. december 2008 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C#: Placering af vindue?

Jeg har et WPF-program, som åbner nogle nye vinduer.
Mit main-vindue er ca. 200x150px og hvis det f.eks. er placeret i midten af skærmen, ser det dumt ud, hvis de vinduer der åbner f.eks. åbner i toppen til venstre.

Er det muligt at få den til at ligge dem i ca. samme position som main-vinduet?

På forhånd tak.
Avatar billede welcor Nybegynder
09. december 2008 - 00:09 #1
Ja. Når du åbner et nyt vindue, sæt location:
<pre>
public partial class MainWindow : Form
{
    SomeWindow _nytVindue = new SomeWindow();

    public MainWindow ()
    {
        InitializeComponent();
    }

    private void visVindue()
    {
        _nytVindue.Location = this.Location;
        _nytVindue.Show();
    }
</pre>
PS. Mand, hvor er den her editor dårlig til kode. Beklager hvordan det ser ud, når det skal læses.
Avatar billede welcor Nybegynder
09. december 2008 - 00:11 #2
Forresten - this.Location returnerer et Point. Hvis du gerne vil have det flyttet lidt på, kan du lave et nyt, med

_nytVindue.Location = new Point(this.Location.X + 20, this.Location.Y + 20);
Avatar billede dennism Nybegynder
10. december 2008 - 11:38 #3
Som sagt er det WPF - det ser ikke ud til, at der findes en Location property på dem :(
Avatar billede welcor Nybegynder
10. december 2008 - 16:06 #4
Det er lidt mere tricky, men du kan bruge den løsning, der er beskrevet her:
http://joshsmithonwpf.wordpress.com/2007/12/27/a-configurable-window-for-wpf/

Her får du også persistance, så et vindue åbnes samme sted næste gang.