Avatar billede storkie Nybegynder
08. december 2008 - 20:29 Der er 7 kommentarer

Prototype og Firefox problem

Hej eksperter

Jeg har følgende kode, som virker perfekt i IE:
new Ajax.Updater('callback' ,'test.php', {parameters:Form.serialize(this.form), method: 'post', asynchronous: true}); return false;

Dog virker den mindre perfekt i FF, da den ikke "poster" felterne fra min formular.

Kan det ændres, så det vil virke i FF?

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2008 - 20:47 #1
<ole>

Det tror jeg ikke, der er nogen, der kan svare på med den stump kode, du viser. Hvad siger i øvrigt fejlkonsollen?

/mvh
</bole>
Avatar billede storkie Nybegynder
08. december 2008 - 20:59 #2
Der er ingen fejl. I får lige lidt mere kode at kigge på:

Formularen:

<div id="callback"></div>
<form method="post" action="test.php" id="add">

    <input type="text" name="folder">

            <select name="location">
                <option value="0">0</option>
                <option value="1">1</option>
                <option value="2">2</option>
                </select>
<input type="submit" value="Gem" onclick="new Ajax.Updater('callback' ,'test.php', {parameters:Form.serialize(this.form), method: 'post', asynchronous: true}); return false;">

</form>

test.php:

<?php
echo $_POST[location];
echo "/";
echo $_POST[folder];
?>

I FF retuneres kun /, hvorimod i IE vises $_POST[location] og $_POST[folder] også.
Avatar billede montago Praktikant
08. december 2008 - 21:49 #3
men ehm... vi mangler jo hele Ajax klassen at kigge på for at kunne svare !
Avatar billede storkie Nybegynder
08. december 2008 - 22:09 #4
Den er vel i prototype: http://www.prototypejs.org/
Avatar billede olebole Juniormester
09. december 2008 - 09:20 #5
Ja, det gør den vel ... og der kan andre få lov at lede, hvis de skulle føle for det
Avatar billede montago Praktikant
09. december 2008 - 09:58 #6
hehe...

Du skal have fat i Prototype (folkene bag) og sende din fejl til dem, derefter kan de så rette den eller forklare dig hvordan du bruger den rigtigt (hvis det er forkert)
Avatar billede olebole Juniormester
09. december 2008 - 10:23 #7
Nu skal man altid passe meget på med at navngive med ord, der bliver brugt til andet. Et klassisk eksempel er en knap med navnet 'submit' - en total no-go. Jeg ville således aldrig kalde et element for 'location'.

Ikke, at jeg tror, det er dét, der skaber problemer i din kode, men alligevel  ;o)