Avatar billede nuzer001 Nybegynder
08. december 2008 - 12:47 Der er 11 kommentarer

Få en label til at vise et tal

Hej
Ved at man kan få en label til at vise et tal som man har indtastet i en textbox hvordan gør man det??
Avatar billede kalp Novice
08. december 2008 - 12:54 #1
textbox.Text = label.Text
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 12:57 #2
Jeg tror det skal være omvendt af hvad kalp skriver :-D

label1.Text = textBox1.Text
Avatar billede kalp Novice
08. december 2008 - 13:02 #3
ofcourse..

assign Text fra den ønskede control til modtagers Text:)
Avatar billede nuzer001 Nybegynder
08. december 2008 - 13:07 #4
Hvad så hvis det er resultatet når man trækker 2 texboxe fra hinanden.?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:18 #5
int resultat = int.Parse(textBox1.Text) - int.Parse(textBox2.Text);
label1.Text = resultat.ToString();
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:20 #6
Hvis du vil lave så programmet ikke går ned, hvis brugeren for eksempel skriver "ko" i tekstboksen i stedet for et tal, kan du bruge TryParse() funktionen i stedet for Parse(). Se nedenstående link for et eksempel på hvordan du bruger den:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/f02979c7(VS.80).aspx
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:23 #7
Du er ny på eksperten, ikke?

Jeg kan lige hurtigt forklare hvordan pointsystemet virker. Når du føler du har fået svar på det du spurgte om, beder du vedkommende der svarede om at lægge et svar. Når vedkommende har gjort det, har du mulighed for at vælge vedkommendes navn til venstre under alle kommentarende, og trykke "Accepter svar".
Avatar billede nuzer001 Nybegynder
08. december 2008 - 13:38 #8
Havde ikke lige fundet ud af det med at acceptere svar... undskyld er ret ny på siden...
Men der kommer denne fejl når jeg skriver det No overload for method 'TryParse' takes '1' arguments...
Hvad betyder det er vildt du til fejlanmeldeser
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:47 #9
Du skal endelig ikke undskylle for at være ny på siden. Vi har alle været nye :-D.

Grunden til at du får den fejl, er at TryParse fungere lidt anderledes end Parse. For at bruge TryParse, kan du gøre noget lignende dette:

int tal1;
int tal2;
int resultat;

if (!int.TryParse(textBox1.Text, out tal1))
  return;

if (!int.TryParse(textBox2.Text, out tal2))
  return;

resultat = tal1 - tal2;
label1.Text = resultat.ToString();
Avatar billede nuzer001 Nybegynder
08. december 2008 - 13:50 #10
øhh hvor vil du skrive det??
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 14:07 #11
Det kommer and på, hvornår du vil udføre beregningen. Hvis du f.eks. vil have at den skal udføre beregningen når der trykkes på en knap, så trækker og slipper du en knap ind på din form og dobbeltklikker på knappen. Dette vil oprette en event handler metode i din kode. Så kan du skrive ovenstående kode i denne metode.