Avatar billede nidyahou Praktikant
08. december 2008 - 10:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lower case i if sætning

jeg har en xsl if der består af serier af:
<xsl:if test="./data[@alias='HotelNo'][contains(.,$HotelNr)]">
da xsl ikke er verdens bedste søgesprog er den selvfølgelig case-sensitive i sin contains søgning. Det jeg gerne vil er så at søge efter lower-case i lower-case, men jeg har ikke være succesfuld med at finde en måde hvor ejg kunne gøre det ordentligt på. Jeg ekdner godt lower-case() funktionen, men jeg kan ikke smide det ind i og få det resultat jeg vil have.
Avatar billede mireigi Novice
08. december 2008 - 10:43 #1
Nu er det meget lang tid siden jeg har arbejdet med xsl, men kan du ikke bruge translate?

translate(HotelNo,$uppercase,$lowercase)
Avatar billede nidyahou Praktikant
08. december 2008 - 12:58 #2
det var faktisk præcist det jeg endte med at gøre. For at bruge den løsning skal man bare lige være opmærksom på at variablerne skal være definerede.

dvs:
  <xsl:variable name="lower">abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå</xsl:variable>
  <xsl:variable name="upper">ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ</xsl:variable>

denne løsning er et fint workaround i xslt 1.0 som netop ikke understøtter xslt 2.0 funktionen lower-case.

drop svar ;)
Avatar billede mireigi Novice
08. december 2008 - 13:58 #3
Det var så lidt.

Godt at høre du fik det til at virke :)

MiReiGi