Avatar billede koppelgaard Praktikant
08. december 2008 - 10:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbne excelfil med VS 2008

Jeg har lavet et projekt i C# express 2008 som åbner en Excel fil fra c-drevet

Imidlertid kan projektet ikke køre på min nye bærbare computer Følgende fejlmeddelse kommer :

[System.Runtime.InteropServices.COMException] = {"Old format or invalid type library. (Exception from HRESULT: 0x80028018 (TYPE_E_INVDATAREAD))"}

Et testprojekt ses nedenfor.

using System;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using Microsoft.Office.Interop.Excel;
using System.Reflection;
using Excel = Microsoft.Office.Interop.Excel;

namespace WindowsFormsApplication2
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {

            Excel.Application oXL = new Excel.Application();
            oXL.Visible = true;
            string fullName = @"c:\tidsreg_set.xls";
            try
            {
                _Workbook oWB = (Excel._Workbook)(oXL.Workbooks.Open(fullName, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value));
            }
            catch (Exception Ex)
            {
                MessageBox.Show(Ex.Message.ToString());
            }

Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 10:24 #1
Har du samme version af Excel installeret på din bærbare?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
08. december 2008 - 11:06 #2
Næ det er forresten 2003 engelsk udgave.
Men ovenstående projekt har jeg skrevet på ny til test.
Jeg mener, at det burde virke.

Michael
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 11:11 #3
Fejlbeskrivelsen lyder som om at det er Excel formatet den er gal med. Kan du åbne Excel dokumentet i Excel på den maskine hvor koden ikke virker?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
08. december 2008 - 11:23 #4
Ja det kan jeg godt
Avatar billede koppelgaard Praktikant
08. december 2008 - 11:25 #5
Jeg har lige prøvet en anden fil.
Det virkede heller ikke
Avatar billede koppelgaard Praktikant
09. december 2008 - 09:16 #6
Ved nærmere eftertanke kom jeg til at tænke på at en af mine kollager tidlige har haft samme problem.
Han råd var:

Hvis man så få et fjelmeldning som:
Exception from HRESULT: 0x800A03EC Old format or invalid type library.

skal man lave en mappe \1033 i Office11 og kopiere EXCEL.EXE ind i denne mappe og omdøbe denne fil til xllex.dll

http://blogs.msdn.com/eric_carter/archive/2005/06/15/429515.aspx

og det virkede ved mig :-)
Jeg brugte dog en xllex.dll, som han havde fabrikeret, formodentlig på ovenstående måde.

Hurra!
Avatar billede koppelgaard Praktikant
09. december 2008 - 09:16 #7
,
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. december 2008 - 11:05 #8
Wow, :-D