Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. december 2008 - 01:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvorfor går det her helt bananas?

hej exp's :)

nu sidder jeg her kl knald om nattet og kan simpelthen ikke fatte hvad der går galt for b-ones webserver

jeg er ved at bygge denne side: http://steffen-anders.dk  jeg har brugt et template fra min egen side: http://funtex.redsparkstudios.com og når jeg ligger den direkte kopi op på b-ones server virker det upårklageligt.
men lige så snart jeg har tilpasset siden så er det hele fordrejet som det kan ses. jeg har også sørget for at tegnsættet er sat til western iso.

jeg kan simpelt hen ikke gennemskue hvad der kan være galt

200 stærke til den der kan lede mig i den rigtige retning.

./psycosoft-funware :)
Avatar billede zips Juniormester
08. december 2008 - 08:47 #1
Det er din main_right som har for lidt indhold, hvis du indsætter mere eller sætter en height på den div vil det virke.
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2008 - 10:35 #2
<ole>

Gad vide, hvorfor siden serves med tegnsættet iso-8859-15?:
    http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fsteffen-anders.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

- og det undrer også, du bruger en XHTML 1.1 DTD. Den standard er overhovedet ikke understøttet af IE - og XHTML 1.1 dokumenter _skal_ serves med MIME-typen 'application/xhtml+xml'. Den forstås dog ikke af IE, hvorfor denne browser ikke vil vise siden, men tilbyde brugeren at downloade den i stedet.

Den seneste markup-version, som er bredt understøttet på WWW er HTML 4.01  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede pidgeot Nybegynder
08. december 2008 - 10:38 #3
Ole: iso-8859-15 (http://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_8859-15) er iso-8859-1, men med enkelte tegn der er skiftet ud (bl.a. er euro-tegnet der nu) - det behøver derfor ikke være en egentlig fejl.

(At UTF-8 generelt er at foretrække, er en anden sag...)

Derudover er jeg helt enig. *-)

*går igen*
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2008 - 11:24 #4
Det er da rigtigt ... det er selvfølgelig bare 'Euro-dimsen'! Ja, heller ikke dén har man problemer med ved utf-8  *<|;o)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. december 2008 - 20:36 #5
>>olebole: det er et template jeg har downloadet fra Open Source Web Designs (www.oswd.org) så jeg må gå ud fra at dem som deler de templates også overholder standarderne. nu gør jeg mig ikke så meget i web udvikling, jeg er mere til software udvikling :) og ja jeg foretrækker også UTF-8, hele mit miljø er UTF-8 i kræft af at jeg benytter linux.

>>zips: hvordan finder jeg den korrekte height der skal indsættes i den <div> og hvordan kommer den parameter til at se ud? :)

jeg ved godt det er et meget lamt spørgsmål men jeg har bare ikke tiden til at lære en masse om html (og ja jeg ved godt at google er opfundet men det er ikke lige altid at det er de bedste svar den kan give :) )

./psycosoft-funware :)
Avatar billede zips Juniormester
08. december 2008 - 20:49 #6
Hvis du sletter alt tekst og prøver dig frem hvad det skal være, så kan du sætte den height, det er også muligt at sætte en min-height:200px;

I din css vil det sådan her ud

.main_right {
    float: right;
    width: 200px;
        min-height:200px;
    color: #CCC;
}
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. december 2008 - 20:55 #7
>>zips: min-height: 200px; var lige det der skulle til, nu ser det rigtigt ud :D

zips og olebole vil i ikke ligge et svar? :)
Avatar billede zips Juniormester
08. december 2008 - 20:58 #8
Her er et svar :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2008 - 21:18 #9
"så jeg må gå ud fra at dem som deler de templates også overholder standarderne" >> Det er en helt fundamental misforståelse! WWW flyder desværre over med skodkode, der udbydes på allehånde måder - ligesom langt de fleste artikler og tutorials om webkodning er fyldt med fejl, mangler og misforståelser.

Du må tro mig eller lade være, XHTML 1.1 _skal_ i følge W3C serves med MIME-typen 'application/xhtml+xml' - og at IE derfor vil tilbyde at downloade filen.

Det burde ikke mindst qua MS' browser-udviklingsholds blog være velkendt, at MS har valgt ikke at understøtte XHTML ordentligt i IE7, da man ikke kunne nå at udvikle et ordentligt XHTML-lag til Explorer - og man ikke blot ville klone det dårlige og buggy MSHTML.
Man kunne selvfølgelig have ønsket sig, Mozilla havde valgt at gøre det samme, men de har altså i stedet valgt at lave en hurtig løsning - og så lappe den i det uendelige  :o|

Jeg springer over points i denne omgang, men tak for tilbudet  =)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. januar 2009 - 15:08 #10
så skulle det være på plads :)

godt nytår allesammen :)
Avatar billede zips Juniormester
01. januar 2009 - 15:44 #11
Tak for point og selv godt nytår :)