Avatar billede karenglistrup Praktikant
07. december 2008 - 23:03 Der er 1 løsning

import af post fra tdconline.dk til outlook

Jeg har fået ny harddisk. Jeg har installeret Officepakken, og jeg har importeret min post fra den eksterne harddisk. Men send og modtag-funktionen er der ikke???
Avatar billede welcor Nybegynder
07. december 2008 - 23:31 #1
Jeg er lidt usikker på hvad du mener, men går ud fra at din mailkonto ikke var blevet lagret for dig, og derfor ikke er dukket op efter overførslen.

Gør følgende:
- find dine kontooplysninger fra tdc.
- se på siden http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427
  Her beskriver TDC hvordan man skal gøre dette på en ældre version af office.
  Du kan fortsat bruge denne guide, men billederne ser lidt anderledes ud i det nyeste office outlook.

- Her er en kort guide, fortalt ud fra den engelske version af outlook, som jeg har adgang til lige nu:
1. vælg "funktioner"-menuen og "Konti..."
2. på fanebladet "E-post" vælger du "Ny..."
3. Vælg den øverste, som inkluderer POP3, og tryk "næste".
4. På den side som kommer frem, sæt hak i feltet nederst til venstre, "indtast manuelt" og tryk næste.
5. Vælg den øverste, som inkludere POP3, og tryk næste.
6. Udfyld denne side med
  dit navn
  din emailadresse
  POP3
  pop3.mail.dk
  asmtp.mail.dk
  din mailadresse
  dit mailpassword

  Sæt hak i felterne "husk password" og "brug sikker tilkobling"
7. når alt er udfyldt, tryk "Flere indstillinger..."
8. Vælg fanebladet "Server for udgående post", og sæt hak i "min server kræver godkendelse"
9. Vælg fanebladet "Avanceret", og lav om i feltet "SMTP" fra 25 til 587.
10. Tryk OK.
11. tryk "Test kontoindstillingerne"

Nu skulle din email være sat op.