Avatar billede 44nato44 Nybegynder
06. december 2008 - 21:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Open.args problemer

Jeg prøver at overføre en værdi til en andenform, men args værdien er null når jeg henter den på den nye form.

Jeg har kigget på en del sider på internettet og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg gør forkert, er der nogen der har en ide ?

frmClientSearch :

    DoCmd.OpenForm "frmClient", acNormal, , , acReadOnly, _
    , "Hans"

frmClient :

    strEmployeeName = Forms!frmClientSearch.OpenArgs
' Besked boks med værdien
MsgBox strEmployeeName
Avatar billede mugs Novice
06. december 2008 - 21:18 #1
Har du feltet "strEmployeeName" i begge formularer?
Denne åbner formen strEmployeeName i tilføjelsesmode og overfører stringen fra frmclient til den nye form:

Dim VARa As String
VARa = Me.FELTNAVN
DoCmd.OpenForm "frmClient", acNormal, "", "", acAdd, acNormal
[Forms]![frmClient]![FELTNAVN] = VARa

Hvis du vil åbne frmClient og finde den post du stof i formen frmClientSearch kan du bruge denne:

DoCmd.OpenForm "frmcklient"
Forms!frmClient!ID.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!ID

hvor feltet ID er en unik værdi for posten (PK)
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
06. december 2008 - 21:45 #2
Det virker stadigvæk ikke, den giver en invalid use of null fejl meddelse.

Jeg lavede den static, så kan jeg altid smide en variable ind.

Glemmer jeg noget ?

frmClientSearch :

DoCmd.OpenForm "frmClient"
Forms!frmClient!ClientID.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me.ClientID = 3

frmClient :

MsgBox Me.OpenArgs
Avatar billede mugs Novice
06. december 2008 - 22:00 #3
Den eneste forskel er jo, at du fastsætter ClientID. Når du anvender Me.clientID refereres til den aktuelle formular (frmClientSearch). Hvis denne f.eks. står i ID Nr. 2, og du søger efter NR. 3, vil det vel give en konflikt. Prøv denne som tidligere beskrevet:

DoCmd.OpenForm "frmClient"
Forms!frmClient!ClientID.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me.ClientID
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
06. december 2008 - 22:07 #4
Du er en helt mugs.. tusinde tak
Avatar billede mugs Novice
06. december 2008 - 23:43 #5
Helt og helt er vel lidt overdrevent - Men blot du fik det til at fungere, så er vi vel alle helte :o)

Dit brugernavn, er nato en tilfældighed eller er du indenfor forsvaret?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. december 2008 - 19:28 #6
mit navn er tilfældig, har aldrig været inde i forsvaret...  Det er et navn fra min basket ball tid
Avatar billede mugs Novice
10. december 2008 - 19:31 #7
:o)