Avatar billede simtex Nybegynder
06. december 2008 - 18:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Global namespace og garbage collection

Jeg har følgende kode:

public class Form1 : Form
{
MitObject x = null;
.....

private void testFunc()
{
this.x = new MitObject();
}

testFunc bliver kaldt flere gange vil x leake, eller holder gabage collectoren styr på det? I MitObjekt classen oprettes der en tråd, der ikke nødvendigvis returnere når testFunc gør, er det et problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2008 - 19:00 #1
Der er ikke noget i din beskrivelse som indkerer et problem. De gamle x'er
vil blive GC'et (når den startede tråd er færdig med dem).
Avatar billede simtex Nybegynder
06. december 2008 - 19:01 #2
Godt, opret et svar så du kan få nogle points. Jeg blev bare usikker da jeg ikke normalt bruger C#, men C++.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2008 - 19:10 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2008 - 19:11 #4
Garbage collectoren deallokerer alle objekter som ikke kan nåes af noget af den
kørende kode.