Avatar billede bonaparte Nybegynder
06. december 2008 - 14:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har website - rådgivning til implementere af dankort-betaling

Hejsa:)

Vi har i organisationen en website: www.ptcc.dk/tai_chi_butik/tai_chi_butik.htm.

Vi overvejer om det økonomisk kan betale sig, at indføre betaling med kreditkort. Vi har ikke den store omsætning, men måske giver det noget mersalg!?

Jeg har selv lavet siden, men ved ikke, om det er noget jeg selv kan implementere?

Er der nogen der kan fortælle hvor meget omkostningerne ca. vil ligge på pr. md. - Hvor mange DVD'er skal vi op på i salg hver md. før det kan betale sig?

På forhånd tak:)
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. december 2008 - 14:57 #1
Betalingsgateway koster fra 39 kroner pr. måned, alt efter behov

http://www.fribetaling.dk/?gclid=CNyIjoWSrJcCFcsa3godyUxLiQ

Indløsningsaftale hos PBS koster omkring 1000 kroner årligt og lidt pr. køb

http://www.fribetaling.dk/?gclid=CNyIjoWSrJcCFcsa3godyUxLiQ

Om det kan betale sig ved jeg ikke, kender ikke jeres anavce, men tror godt det kan skaffe flere kunder, når man bestiller noget vil man jo gerne have det asap og med danmark kan I jo sende det samme dag eksempelvis.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
08. december 2008 - 10:53 #2
Ja og så er der et opstartgebyr på ca. 3500,-

Kan du skære ud i pap, Hvad der skal bruges for at få det oprettet på vores side; hvor mange forskellige moduller er der, jeg skal bruge en betalingsgateway og som du skriver, en indløsningsaftale med PBS, er der andet?

Jeg har selv lavet siden, men ved ikke, om det er noget jeg selv kan implementere?
Får man hjælp til opsætning af det på siden?

Har du selv en Webshop? Har du erfaring med egen implementering?
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. december 2008 - 11:29 #3
Ja, men livet er fuld af gebyrer :)

Du har brug for to ting.

Betalingsgateway eks. fra fribetaling.dk (599/oprettelse, 89/mdr) - Hvis du ikke kender så meget til det, så vil jeg anbefale den der inkl. support.

Indløsningsaftale hos PBS (3500/oprettelse, 1000/årligt, Betalinger med udenlandsk udstedte kort Maks. 3,75 % af kortomsætningen, min. 1,95 kr. pr. transaktion

Betalinger med dansk udstedte kort
1,25 % af kortomsætningen, min. 0,70 kr. pr. transaktion)

Der skal som regel lægges en bankgaranti på et beløb, det kan være 5000 og det kan være 200.000, det er noget PBS vurdere, men min erfaring er at de altid sætter den højt og man kan "forhandle" den ned.

Det er som regel ret nemt at lave en implementering, hvis dit system er klar til det, det kan jeg ikke lige sige om den er, men ellers er det ikke noget problem.

Har ikke selv webshop, men har tidligere været hos en host hvor vi solgte disse løsninger og har sjældent oplevet nogen der ikke kunne klare implementeringen.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
08. december 2008 - 13:13 #4
Hvad mener du med, om mit system kan klare det? Jeg bruger Nettonet som webhost (de tilbyder godt nok Interpay som Betalingsgateway, men jeg synes det er for dyrt)

Som jeg tidligere nævnte, så har vi en allerede eksisterende website - kan jeg impementere det sådan at man bliver på vores site? Får man hjælp til opsætning af det på siden?

Hvad skal jeg først gøre og i hvilken rækkefølge?

Hvad skal jeg gøre og i hvilken rækkefølge
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. december 2008 - 16:22 #5
Det kommer an på hvilket shopsystem de bruger, hvis det er et de selv har udviklet er det ikke sikkert, at det lige kan bruges af alle andre gateway.

Jeg ville nok spørge nettonet om du kan bruge andre udbydere, en del udbydere har selv betalingsgateway eller samarbejder med et firma, så de kan tjene lidt der.

Først skal du lave en aftale med PBS også købe adgang til en gateway. Medmindre du kan annullere ordren hvis PBS siger nej, det er sket før.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
08. december 2008 - 16:37 #6
Okay - tak:)

Så tror jeg, at jeg har fået et indtryk af hvad der skal til..

Vil du have points?
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. december 2008 - 19:28 #7
Så lidt :)
Avatar billede powertrading Nybegynder
13. december 2008 - 21:23 #8
En anden mulighed er PayPal. Du kan godt nok ikke tage mod Dankort, men Visakort i stedet for.