Avatar billede Slettet bruger
05. december 2008 - 23:58 Der er 5 kommentarer

Svar retur til anden adresse

Vi er brugere af en fælles postkasse i notes 6.5
Vi modtager mail fra kunder og sender mail videre til andre af vores kollegaer som så skal behandle "sagen".
mailen sendes fra den fælles postkasse, men vores egen mail adr. som afsender.

Vores kollegaer skriver nogen gange tilbage til os og spørger om noget. Men den mail ryger i vores private postkasse.

Da vi ikke er der hele tiden er det ikke smart.
Den skulle gerne ende i den fælles istedet.
Hvor kan man rette det...
Avatar billede leif Seniormester
06. december 2008 - 10:15 #1
Vi gør det i vores Fælles mailbokse at vi kører med "Link Message", så den som skal behandle sagen blot modtager en Link Message så når mail besvares så sker det fra den oprindelige mailbox og der vil stå "From: 'Info' Sent By: 'Leif'" når mailen sendes.
Avatar billede leif Seniormester
06. december 2008 - 10:16 #2
Du kan jo godt teoretisk sikkert sætte samme afsender adresse på ALLE mailboxe men så er det noget juks mht. personlig post
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2008 - 12:12 #3
Hej Leif...min faste notes ekspert.. :-)

Jeg er sikker på at jeg engang var med til at sætte en postkasse op så det virkede....
Men måske husker jeg forkert med hvordan det foregik.

Jeg prøver lige på en anden måde...

Når vi sender og modtager fra den fælles postkasse, kan vi så undgå at vores egen mail adr. bliver den der sættes som retursvar?
Altså adskille den fælles postkasse fuldstændig fra vores egen, så når vi fra den fælles videresender til kollegaer og de så svarer, så svarer de til den fælles.
Avatar billede leif Seniormester
06. december 2008 - 13:01 #4
Hvordan er ACL sat op ? Hvis jeg går ind i en mailbox lad os kalde den Info, så hvis jeg trykker New Memo eller Reply sættes afsender som: From: Info Sent By: Leif

Men hvis folk blot trykker Reply på den mail jeg så sender så lander den i Info
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2008 - 16:30 #5
jeg tjekker lige....går nok  nogen dage..