Avatar billede tob Nybegynder
15. december 1999 - 10:28 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

multiload

Der er noget galt i dette dokument. Mit Javascript skulle loade to sider på en gang i de to frames med navnet "contents" og "main" der er et eller andet galt.. Prøv at kikke nede i dokumentet ved mine links og i head... Hvad er der galt?? 1000 point til dem der løser problemet.

<html>

<head>
<title>New Page 11</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 3.0">
<meta name="Microsoft Border" content="none">
<base target="main">
</head>
<script LANGUAGE="JavaScript">

//Script by Ricki Runge
//Find more at www.script.dk

function multiload(URL1,URL2) {
  parent.main.location.href=URL1;
  parent.main.document.close();
  parent.contents.location.href=URL2;
  parent.contents.document.close();
}

</script>

<body background="framedele/left.jpg" bgproperties="fixed" link="#C0C0C0" vlink="#C0C0C0"
alink="#000000">
<font size="2">

<p></font><font face="Arial" size="2" color="#C0C0C0"><span style="letter-spacing: -2px"><strong><a
href="java script:multiload('symboler.htm', 'indholdsymboler.htm')">Julens symboler</a></strong><br>
<a href="reklamer.htm"><strong>Reklamer</strong></a><br>
<a href="reklameanalyse.htm"><strong>Reklameanalyse</strong></a><br>
<strong><a href="java script:multiload('reklamerfoerognu.html', 'indholdreklamer.html')">Reklamer
Før <br>
og Nu</a></strong><br>
<a href="julibutikkerne.htm"><strong>Jul i butikkerne</strong></a><br>
<strong><a href="java script:multiload('juleni50year.htm', 'indhold50year.htm')">Julen i 50
år</a></strong><br>
<a href="konklusion.htm"><strong>Konklusion</strong></a><br>
<a href="spoergsmaal.htm"><strong>Spørgsmål</strong></a><br>
<a href="gaestebog.htm"><strong>Gæstebog</strong></a><br>
<a href="e-mail.dk"><strong>E-mail</strong></a></span></font></p>
</body>
</html>
Avatar billede tob Nybegynder
15. december 1999 - 10:37 #1
NB: Alt dette foregår i et vindue med navnet "uar"!!! Kan det være det der er galt?'
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
15. december 1999 - 10:53 #2
Kan man få en adresse?
Avatar billede tob Nybegynder
15. december 1999 - 10:56 #3
ad
Avatar billede mit Nybegynder
15. december 1999 - 12:00 #4
Hvis uar er åbnet fra det document, hvori siderne skal åbnes...så prøv lige med denne function i stedet

function multiload(URL1,URL2) {
  opener.parent.main.location.href=URL1;
  opener.parent.contents.location.href=URL2;
}

Avatar billede dkkarpen Nybegynder
15. december 1999 - 12:02 #5
Det kan skyldes dit hieraki. har du f.eks. en gratis "huske let" adresse?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
15. december 1999 - 12:02 #6
Derfor vill det være rart hvis man kunne få en URL...
Avatar billede stroehm Nybegynder
15. december 1999 - 12:56 #7
Dette virker:
fjern dit <Base target="main">
og skriv:
<a href="#" onClick="java script:multiload('symboler.htm', 'indholdsymboler.htm')">
så virker det!
Avatar billede stroehm Nybegynder
15. december 1999 - 13:07 #8
og hvis du ikke bruger close() functionen så slet den også.
Du skal selvfølgelig skrive target="main" i alle de hreffer der ikke er multiload .
Avatar billede cldu Nybegynder
16. december 1999 - 12:00 #9
prøv lige at flytte dit script indenfor de to HEAD tags.
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. december 1999 - 15:46 #10
*LOL*
edt hacde jeg ikke engang set, men det kan da være lige meget kan det ikke, jeg mener man kan da sætte sit <script> hvopr man vil, til sidst og i starten og i midten af <body> og i head og som include, er det ikke ligemeget??
Avatar billede cldu Nybegynder
16. december 1999 - 16:49 #11
prøv lige at gøre det alligevel... :-)
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. december 1999 - 18:29 #12
men vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke skal sidde imellem </head> og <body>
men det jeg har svaret virker herhjemme, hvorfor for vi ikke vores points?
Avatar billede cldu Nybegynder
16. december 1999 - 18:37 #13
stroehm: men det svarede du jo ikke på?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
16. december 1999 - 18:46 #14
tob>>Hvad sker der??
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. december 1999 - 18:52 #15
mit svar duede, uden at flytte scriptet!
Avatar billede cldu Nybegynder
16. december 1999 - 18:59 #16
stroehm: ooh.. jeg glemte at læse hvem der havde skrevet de forskellige ting. *lol*

cool... hvad med nogle points til os? :-)
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. december 1999 - 19:26 #17
der er rigelig med points til os alle!
8P::::::
Avatar billede stroehm Nybegynder
19. december 1999 - 13:03 #18
hvad så tob, skulle du ikke snart få lukket denne tråd?