Avatar billede onkel_satan Nybegynder
04. december 2008 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan skjuler man rækker i en listbox?

hejsa,
Her et simplet spørgsmål. Hvordan gennemlæser jeg en listbox og skjuler/fjerner de rækker der opfylder en betingelse som jeg sætter op?
Det er vel og mærke i vba. Kan det gøres bare ved at sætte en property vil jeg da ogsaa gerne vide det :)

Et lille eksemple med lidt pseudo kode.

For x=0 til listbox.items.count -1
Hvis listbox.item(x).kolonne(3) == 42
listbox.item(x).skjulRække

På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
04. december 2008 - 17:00 #1
Det mener jeg ikke du kan. Men du kan give din liste en ny rowsource:

Me.liste2.RowSource = "SELECT Tabel2.tal FROM Tabel2"
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 18:07 #2
"Hvis listbox.item(x).kolonne(3) == 42"

You make a query which selects thos which you dont want to see an dus ethe query in the RowSource instead of a table.

SELECT YourColumns FROM YourTable WHere kolonne3 NOT = 42
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 18:08 #3
-
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 18:09 #4
You obviously need to replace YourColumns YourTable and kolonne3 with the correct names
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
04. december 2008 - 20:30 #5
Takker, troede sgu det var muligt at behandle data i access, men jeg må jo bare lave et ekstra udtræk. Tror sgu jeg kunne have skrevet en applikation fra bunden og blive færdig før jeg får bakset det her Access sammen. Men okey, al ting tager tid første gang man kaster sig over noget. Må dog indrømme at jeg havde forventet at access var nemmere at gå til.
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2008 - 08:14 #6
selv tak.
"troede sgu det var muligt at behandle data i access, men jeg må jo bare lave et ekstra udtræk"
But doing that is easier than having to make code to remove them from the listbox if it were possible.

Access is quite simple to use as long as you keep to the basics but things such as you want to do here are specific for your needs so requires "skills" which arent so basic.