Avatar billede cronck Nybegynder
04. december 2008 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Arbejde med tal

Jeg har forsøgt at gøre forklaringen så simpel som mulig.
Kan uddybe det, hvis nødvendigt. :)

C = Antal rækker den tæller op til/interval, før den begynder forfra med 1. (3 i eksempel)
D = Antal rækker der er i alt (8 i eksempel)

A || B
1 <=> 1
2 <=> 2
3 <=> 3
4 <=> 1
5 <=> 2
6 <=> 3
7 <=> 1
8 <=> 2

function HentNummer(C, D) {
???

}

Funktionen skal returnere værdien B.

Nogen der kan hjælpe med at bikse det sammen?
Avatar billede cronck Nybegynder
04. december 2008 - 13:34 #1
Jeg prøver at forklare hvad det i virkeligheden handler om, da det ellers ikke giver meget mening. :)

Jeg er igang med at lave et vagt-planlægnings system. Der er 2 hold som kører vagter på samme tid.

Hold 1 kører samme vagtplan 3 uger i træk, før denne begynder forfra igen. Hold 2 kører samme vagtplan 12 uger i træk, hvorefter denne starter forfra.

Det er rimelig nemt at tælle hvor mange dagen siden begge holds vagtplan startede.
Vi kunne for eks. sige at det ene hold startede d. 17. November, og det andet d. 25.

Jeg vil så gerne have mulighed for at kalde en funktion med 3 argumenter (dato, A, B) hvor A & B er antallet af uger deres vagtplan kører i.

Denne funktion vlle jeg så gerne have til at returnere et array med hvilken uge begge hold er i, på den angivne dato.

Giver det mening? :)
Avatar billede storkie Nybegynder
04. december 2008 - 20:48 #2
Du kan se om tallet går op i f.eks. 3 eller 12 sådan her:

If($a%3 == 0){

}

If($a%12 == 0){

}
Avatar billede cronck Nybegynder
30. december 2008 - 14:13 #3
Fik bikset en mere besværlig løsning sammen.

Ville ikke give mening at paste den her da det er for kludret at forklare. :)