Avatar billede 47power Nybegynder
03. december 2008 - 22:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sender ikke Mail til andre.

Har lavet et system hvor admins godkender brugere inden deres loginoplysninger aktiveres. Problemet er at når andre brugere opretter en bruger giver den fejlmeddelsen at e-mailen ikke kan afsendes. hva sker der??

<!--#include file="../include/stj_a.asp"-->
<%
rid = replace(request.querystring("id"),"'","''")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/db1.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From login WHERE ID ="&rid
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
mailadr = Rs("email")
bruger = Rs("bruger")
picID = Rs("id")
rs.close
strSQL = "update login set blok = 'nej' where ID ="&rid
Conn.Execute(strSQL)
Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
JMail.AddRecipient "" & mailadr & ""
JMail.Priority = 3
JMail.ContentType = "text/html"
jmail.From = "jmail@kinnberg.com"
jmail.Subject = "Du er blevet godkendt!"
JMail.HTMLBody = "<b>Hej " & bruger & "</b><br>"
JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & "Dine loginoplysninger er blevet godkendt og aktiveret.<br>"
JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & "-> Log ind på www.kinnberg.com<br><br>"
JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & "Du blev godkendt af <b>" & Session("bruger") & "</b>, den " & Now & ""
jmail.Send( "mail.kinnberg.com" )
dim fs
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fs.CopyFile "d:\web\localuser\kinnberg.com\public_html\display\intb.png","d:\web\localuser\kinnberg.com\public_html\display\"&picID&".png"
set fs=nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Response.Redirect "querymeddelser.asp?vis=vgodkend.asp"
%>
Avatar billede mortvader Nybegynder
04. december 2008 - 07:25 #1
Du skal ikke benytte dit ejet domænes SMTP server, men udbyderens. Hvis f.eks. du har dit webhotel hos webhosting.dk angiver du smtp.webhosting.dk (hvis det er deres SMTP server, selvf.)
Avatar billede 47power Nybegynder
04. december 2008 - 23:37 #2
har ellers brugt den før uden problemer :P

men det virkede, smtp.unoeuro.com :D

smid en svar :D og tak for hjælp
Avatar billede mortvader Nybegynder
05. december 2008 - 08:22 #3
det var så lidt. :)
De har sikkert førhen redirected smtp fra dit domæne til deres egen smtp, hvorefter de åbenbart har fundet ud af at det ville de ikke mere... hvem ved? :D