Avatar billede timidus Nybegynder
03. december 2008 - 17:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opløsning giver problemer under installation

Hej...

Jeg har lige erhvervet mig en ny stationær pc. Jeg skal have installeret xp, og den går fint i gang med at gøre klar til installation. Men efter den har indlæst en masse, og jeg tror den skal igang med selve installationen går min skærm ud.

min skærm er også mit tv, og tv'et understøtter ikke opløsninger højere end 640X480 (eller tilsvarende widescreen). Så vidt jeg kan lure min skærm, er det dette den bliver sur over. Kører installationen højere opløsning end dette? kan jeg tvinge den ned i opløsning?

Kan man koble en bærbar computer til en stationær, så den kører som skærm, og i så fald hvordan?

mvh. Timidus
Avatar billede kalp Novice
03. december 2008 - 17:16 #1
har du tjekket dine muligheder i BIOS.?
Avatar billede timidus Nybegynder
03. december 2008 - 17:58 #2
ja... (hvis du mener den stationære)

umiddelbart kan jeg ikke se  nogen muligheder for at ændre på skærmopløsning i bios. Den kører vist "american megatrends inc." bios, så hvis der er nogen der ved jeg tager fejl hører jeg gerne.

i øvrigt er tv'et et sony bravia 32", hvis nogen skulle vide, jeg kan indstille noget om her.
mvh.
Timidus
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 18:12 #3
Er det en SATA harddisk i den maskine ?
Får du evt. en fejl der hedder: pci.sys ?
Avatar billede timidus Nybegynder
03. december 2008 - 18:21 #4
Hej...

Ja det er en SATA 3,5 disk.. Men jeg får ingen fejl, skærmen går simpelthen i sort. Den går i sort lige inden menuen hvor man skal vælge, hvad man vil (installation, reperation etc.)

Jeg tror måske det er fordi mit tv registrerer, at skærmbilledet skifter fra den blå installationsskærm, men fordi pausen er så kort, ikke registrerer at den skifter tilbage til den samme blå skærm, og ikke vil registrere skærmbilledet igen. Lyder det helt umuligt? jeg har prøvet at slukke og tænde tv'et.
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 19:43 #5
Tryk på "Delete" eller "F1" eller "F2" knappen (alt efter pc) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 19:46 #6
Glemte lige. Hvad hedder din pc ? - navn og model, så der lige kan tjekkes om den skal have en sata driver under installationen, eller den evt. kan disable AHCI i bios
Avatar billede timidus Nybegynder
03. december 2008 - 19:59 #7
CPU-AMD:    (Socket AM2) AMD Athlon 64 X2 5000+ E
CPU-KOELER:    Arctic Cooling Alpine 7 S775/AM2/939
BUNDKORT:    Socket AM2+ ECS Geforce 7050M-M
DVD BRAENDERE(SATA):    18x40 Pioneer DVR 212 DVD Brænder
KABINET:    Miditower BLÅ Model 3
STRØMFORSYNING:    500 Watt Sempre 12cm Fan
GRAFIKKORT:    GeForce 9600 GT 512 MB GDDR3
LYDKORT:    16Bit Lydkort (Onboard)
HARDDISK-IDE(SATA 3,5):    1 TB Samsung SpinPoint F1 HD103UJ
RAM-DDR2-240PINS:    2 X 2048 MB DDR2 SDRAM 667 MHz Kingston = (4096)

det er specifikationerne. (ved godt xp ikke kan udnytte 4 gb ram fuldt ud, men det burde vel ikke giver problemer under installation? har også prøvet at rive en ram blok ud, uden effekt.)

Bios tricket virkede heller ikke.
Avatar billede timidus Nybegynder
08. december 2008 - 21:55 #8
Jeg har nu konkluderet at det var min tv-skærm den var galt med. (satte en bærbar til og kørte windows installation, og den havde samme problem på mit tv)...

lånte en skærm af en anden, og computeren kører nu fint (med tv'et som skærm)
Avatar billede haverslev Novice
09. december 2008 - 17:32 #9
Avatar billede timidus Nybegynder
10. december 2008 - 10:35 #10
jeg har aldrig helt forstået accepteringsystemet, men nu prøver jeg lige igen
Avatar billede Natpotten4683 Nybegynder
22. december 2012 - 14:50 #11
Hej.

Jeg har fuldstændig det samme problem som dig timidus. Men da jeg ikke har mulighed for at bruge en anden skærm, ville jeg gerne vide, hvad man så kunne gøre?
På forhånd tak.