Avatar billede andersbl Nybegynder
03. december 2008 - 14:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dato/tid for da tabellen blev oprettet.

Hej eksperter
Jeg har lavet en database, hvor der bliver importeret en excel fil. Hvis der findes en eksisterende datavase med dette navn slettes den og den nye bliver oprettet. Dvs at når der sidst er importeret data fra excel filen bliver det i en nyoprettet tabel.

Jeg ønsker at der i min form skal stå en linje med hvornår der sidst er blevet importeret data. Hvornår det er, er det tidspunkt hvor tabbel blev oprettet.

Kan nogle hjælpe mig med at få den data tilsyne.

På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 15:10 #1
an idea would be to have a table which contains information on when the Import table was deleted/created and records inserted

Something like

tblSystem
ID (primary key)
LastUpdated DateTime
Action Integer      1=Insert 2=Delete 3=Create

Just an idea :o)
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 15:14 #2
And code for actions would be something like

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblSystem (LastUpdated, Action) VALUES(Now(), 1)
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 15:15 #3
need a " at the end :o)
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. december 2008 - 16:32 #4
will you look at the problem at the same time you try to fix the other import problem?
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 18:24 #5
Yes

I've sent you a mail asking you to re-send the dB. Outlook blocks .MDB files so you need to zip or re-name it.
Avatar billede kjulius Novice
03. december 2008 - 21:31 #6
Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan du i et tekstfelt på din form skrive:

=currentdb.tabledefs("navn på din tabel").DateCreated
Avatar billede kjulius Novice
03. december 2008 - 21:47 #7
Altså i formens OnLoad event:

ditFelt.Value = CurrentDb.TableDefs("din tabel").DateCreated

:-)
Avatar billede andersbl Nybegynder
05. december 2008 - 10:36 #8
KJULIUS
Jeg har prøvet det du skriver men når jeg åbner min form for at se om der er sket en ændring, kommer den med en fejl med en ikke kan finde macro "ditFelt"
Avatar billede andersbl Nybegynder
05. december 2008 - 10:46 #9
Har fudnet ud af det. Fortjente point til Kjulius :)
Avatar billede andersbl Nybegynder
05. december 2008 - 10:46 #10
KJULIUS skriv lige et svar
Avatar billede kjulius Novice
05. december 2008 - 14:47 #11
Det kan du tro jeg gør!