Avatar billede vallin Juniormester
03. december 2008 - 14:06 Der er 5 kommentarer

Converter af Panasonic rawfiler

Kender nogen en god converter af panasonic raw-filer.Jeg kan ikke installere Silkypix 3 på min Vista
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
03. december 2008 - 14:51 #1
hvilken slages raw filer.... det er et lidt vidt begreb?
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. december 2008 - 15:47 #2
Avatar billede vallin Juniormester
05. december 2008 - 15:55 #3
det er et Panasonic lumix dmc 3 kamera med panasonic raw-filer
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
05. december 2008 - 16:25 #4
Prøve en gang med Googles gratis program Picasa: http://picasa.google.dk/
Det plejer at kunne æde mine raw-filer - bruger det på min laptop!

Hvis du har mulighed for at få fingerne i noget af Adobes software, så er deres raw codec her: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4222
de omtaler et par af Panasonic kamerane?!

Ellers prøv noget der hedder Rawshooter Essenstiel, hvis du kan finde en version et sted - adobe har nemlig hvis lige købt firmaet der lavede softwaren, og så koster den sikkert plusligt penge.... :-/
Avatar billede vallin Juniormester
06. december 2008 - 16:10 #5
Picasa kan convertere filerne, men raw-filerne kan ikke billedbehandles inden.
imageconverterplus er tilsyneladende ikke god, i hvert fald ikke demoen