Avatar billede fizk Nybegynder
03. december 2008 - 11:48 Der er 6 kommentarer

Tage alle felter i <select> med?

Jeg sidder lige med to <select> felter, hvor min bruget kan flytte værdier frem og tilbage for at holde styr på nogle lister.

Som jeg har udtænkt det lige nu, så har begge <select name="xx[]"> og så markerer jeg alle værdier med et javascript for at få dem med videre som et array.

Jeg er så begyndt at være lidt i tvivl om det er den bedste løsning, da brugeren jo i princippet kan have slået javascript fra (og så virker systemet ikke i første omgang, men det er en anden historie) så jeg har prøvet at finde på en anden løsning, (bla. ved at navngive mine <option> både alm. og som array) men har ikke kunnet finde frem til noget, så nu spørger jeg her;

Er det muligt at få alle værdier i en <option> rykket med over i en submit uden brug af javascript?
Avatar billede kalp Novice
03. december 2008 - 11:56 #1
<select  multiple>

og marker dem alle.
Avatar billede kalp Novice
03. december 2008 - 11:56 #2
dvs. sæt alle dine options til selected.
Avatar billede fizk Nybegynder
03. december 2008 - 13:22 #3
Det er det jeg allerede gør med et javascript - jeg er på jagt efter en bedre måde :)
Problemet bunder også lidt i at når jeg har <select multiple> så giver det (selvfølgelig) brugeren mulighed for at vælge flere på én gang hvilket ikke er hensigtsmæssigt. Når brugeren så prøver at flytte et punkt, så bliver brugerens valg "nulstillet" igen...
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2008 - 17:03 #4
<ole>

Hvad er det helt præcist, du gerne vil?

/mvh
</bole>
Avatar billede fizk Nybegynder
03. december 2008 - 17:24 #5
Jeg har to sæt <select> med en række <option> i hver af dem.
Min bruger kan frit flytte en <option> fra den ene <select> til den anden.
Når brugere trykker submit vil jeg gerne have sendt alle <option>-værdierne med til næste side - uden brug af javascript.
Som det er lige nu, så bruger jeg et javascript til løbe alle <option> igennem og sætte dem til at være markere som om brugeren har valgt alle felterne.

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre - og i så fald hvordan.
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2008 - 17:33 #6
Så er svaret: nej