Avatar billede juks Novice
03. december 2008 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

angiv link til sammenkædet tabller

hej,

hvordan kan man ændre linked til sine sammenkædet tabeller uden at have den realle sti.
det er mere hvis jeg sidder og roder med min db på jobbet , ændre jeg de linked tabeller men ville gerne kunne sende den tilbage med de "gamle" linked tabeller  kan man det uden at brugeren skal angive noget.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 11:26 #1
"uden at have den realle sti"?
Access must be able to find the tables or the re-link will fail.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 11:30 #2
Now I know nothing about your setup but lets say your users have a link to the dB on X:\MyBackend

You could make a mapped folder on your local PC with the same drive name and then create a folder in that drive (mapped) named MyBackend

This way there is no need to alter the links, which no matter whcih method you use still can give problems.
Avatar billede juks Novice
03. december 2008 - 11:34 #3
Public Function start_Load()
  On Error GoTo errHandler
  Dim lPath As String
  Dim lDB As DAO.Database
  Dim lTdf As TableDef
  Set lDB = CurrentDb

  lPath = "\\Userhome\pric\database\data\0508_be.mdb"

  For Each lTdf In lDB.TableDefs
    'Er det et linked table så er connect > 0
    If Len(lTdf.Connect) > 1 Then
      lTdf.Connect = ";DATABASE=" & lPath
      lTdf.RefreshLink
    End If
  Next
errHandler:
  If Err.Number <> 0 Then
    MsgBox "Der opstod fejl ved sammenkædning af tabeller.", vbCritical, "Sammenkædede tabeller"
Call fRefreshLinks
  End If
End Function
Avatar billede juks Novice
03. december 2008 - 11:36 #4
Hi Terry,

Det er fordi jeg sender det ud af huset og hende der modtager databsen fatter intet af acces så ville helst at hun ikke skulle rode med opdatering af tabeller. jeg tror ikke den reconnect kode er speciel tung for pcén så der sker vel ikke så meget ved at den køre ved hver startup
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 12:28 #5
Hi Juks
The method I suggested was to avoid you or users having to change the links. But your own solution ensures that the user wont (shouldnt) notice anything :o)