Avatar billede gylling Juniormester
02. december 2008 - 21:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Huske Sidste åbnet post i en formular

Jeg har et lille booking system til transport af små forsendelser.
Der er 6 bruger og de har hver deres frotend og e tilslutte en fælles db. Mit problem er at hvis de har indtast en bestillng og vel lave en kopi af denne og der samtidige er andre der gør det samme. Nu skulle hver enkelt gerne få den bestilling op på formularen som de lige har lavet en bestilling af men de få den nyest bestilling i systemt. Hvordan for jeg hver enkelt til at huske hvilken en de tog en kopi af/ eller den sidste bestilling.
Det skulle gerne laves sådanne at nå man åbnet betillings formular så var den den sidste bestilling der blev vidst.
Avatar billede gylling Juniormester
02. december 2008 - 21:47 #1
for hver enkelt bruger. Ikke den nyeste bestilling i systemet.
Avatar billede mugs Novice
02. december 2008 - 22:01 #2
Je gforstår dit spørgsmål således, at du arbejder i en formular, opretter en post og vil åbne en ny formular og overføre en unik id til den nye formular:

Dim VARa As Long
VARa = Me.id
DoCmd.OpenForm "frmtest", acNormal, "", "", acAdd, acNormal
[Forms]![frmtest]![id] = VARa

id er et unikt felt der identificerer posten. Du åbner herefter en ny formulatr (bestilllingsformular) her navngivet frmtest i en ny post. Derefter tildeles frmtest værdien af feltet id fra den foregående formular.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 22:34 #3
det ville måske være en ide for dig at oprette en form for brugerstyring....
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 08:22 #4
If you have a field (column in table) which contains the user name (initials) then you can filter the form to only show the records a specific user has.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2008 - 10:01 #5
ja, du kan evt. bruge environ("username")
Avatar billede gylling Juniormester
14. december 2008 - 18:57 #6
jeg har været syg.....
Der er 6 bruger.
de kan alle åbne en formular og se de sammedata i tabelform.
de skal nu vælge hvilken post de vel arbejde med. jeg har lavet et afkrydsnings felt forvisning af post. Hvordan sikriger jeg min nu at brugeren se lige netop den post som vedkommende har af krydset.
Avatar billede mugs Novice
14. december 2008 - 19:11 #7
Ved i din forespørgsel at indsætte et kriterie under et brugernavn der henviser til den aktuelle bruger på netværket.
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2008 - 19:15 #8
If you dont have a field where you can "link" the records to a specific user then other users can open the same record.
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2008 - 19:17 #9
Do users see the selected record in another form?
Avatar billede mugs Novice
14. december 2008 - 19:33 #10
Du finder den aktuelle bruger i en formular med denne:

Me!bruger = Environ("Username")
Avatar billede mugs Novice
21. december 2008 - 19:52 #11
Tak for point :o)