28. juni 2001 - 23:26Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Download af ekstra class-filer efter at en applet er startet!
Jeg er igang med at lave et spil, hvis klasser fylder rimeligt meget! Det ville derfor være behageligt for en bruger at han i stedet for den kedelige grå skærm kunne få et eller andet at se før alle klasser er hentet. Jeg mener at have set noget lignene på andre javaspil. Dvs. at jeg søger en eller anden måde der kan enten vise noget, mens klasserne downloades, eller kan hente en applet, der bagefter henter resten!! Er dette muligt????
Hvis du bruger lazy instantiering sammen med at du først angiver din klasse med Class.forName() så kan du udskyde det en del. Generelt bliver en klasse først loaded når den bliver brugt første gang.
Tutoren fra netcoders.dk kunne jeg desværre ikke bruge! Den er kun til download af billeder, hvilket jeg har i forvejen! Jeg kunne dog godt tænke mig at vide lidt mere om \"lazy instantiering\".... hvor kan jeg finde noget om det? Kezzel
void start() { if (loaded) theApplet.start(this); }
void stop() { if (loaded) theApplet.stop(this); }
// Display while loading. void paint(Graphics g) { if (!loaded) { g.drawString(\"Loading please wait\", 30, 40); g.drawString(\"now would be a great time to fill in your registration card\",1,1); } else theApplet.paint(this, g);
} } }
Det er ikke en hel løsning, kun ideer, men kan du fange den
du kan også bare lave en lille applet der viser at du downloader som du så viser før den store applet, det er den mest brugte metode :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.