Avatar billede atorm Nybegynder
02. december 2008 - 17:24 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Finder ikke alle ram

Hej Eksperter,Er det mig der har misforstået det svar jeg har fået på eksperten? For nogle dage siden stillede jeg her på Eksperten et spørgsmål omkring at Win XP ikke finder de nye ram jeg har sat i. Se http://www.eksperten.dk/spm/854442

Nu har jeg sat 2 x 1 GB ram mere i de 2 ledige slots. Men dem finder PC´en ikke. I BIOS finder den alle de ram jeg har sat i. Men i opstarten finder den ikke alle ram og der gør XP heller ikke inde under egenskaber. Hjælp mig. (Alle data om ram-type, bundkort osv. kan ses under ovennævnte spørgsmål.
Avatar billede Rosenkjaer Novice
02. december 2008 - 17:29 #1
Har du skiftet til et 64-bit system? Ellers kan du ikke se mere end de 3 gb i windows.
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 17:38 #2
Som der bliver sagt, så skal der et 64-bit operativsystem til, så enten XP x64 eller Vista x64.

Med 32-bit kan systemet ikke registere mere end 3125 mb. (eller noget i den dur)
Avatar billede atorm Nybegynder
02. december 2008 - 17:38 #3
Hej xylene free, Nej det har jeg ikke. Jeg havde forstået det sådan at jeg ville kunne se de 2 x 1GB jeg satte i de ledige slots?

Hvad hvis jeg skifter til 4 x 1bg ram ? vil jeg så kunne bruge alle ram??
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 17:41 #4
Det gør ingen forskel. 32-bit understøtter ikke mere end lidt over 3GB, uanset hvad du gør.
Avatar billede atorm Nybegynder
02. december 2008 - 17:48 #5
Det var dog surt. Men det er der ikke noget at gøre ved. Vil xylele free og karstenk venligst smide et spørgsmål hver. så vil jeg dele pointene. Tak for hjælpen.
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 18:36 #6
Selv tak. :)

Du kan da prøve et andet operativsystem, hvis du vil udnytte dine RAM. :) F.eks Ubuntu: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download - bare vælg 64 bit i bunden.
Avatar billede Rosenkjaer Novice
03. december 2008 - 10:23 #7
Mon ikke han gerne vil udnytte de mange RAM, til at spille computerspil?

I så fald vil jeg ikke foreslå Ubuntu, men hellere, at du prøver at skaffe en xp64 eller nok helst opgradere til en 64-bit udgave af vista.

Ubuntu er ellers lækkert og hvis du ikke spiller alt for meget, så kan det være en mulighed, bare husk at hente 64-bit udgaven.

M.v.h. Johnny

PS: Et svar..