Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

angiv brugernavn og adgangskode

Hvorfor dukker den irriterende besked jævnligt op? Vejmand foreslog at slå firewall fra. Hvorfor er det en mulighed?
Jeg har en god xp-maskine, har TDC som udbyder - hvad jeg er godt træt af, men det er en anden historie om jammerlig dårlig support v. flytning.
Venlig hilsen til altid hjælpsomme brugere.
Avatar billede darrich Novice
02. december 2008 - 15:23 #1
har du oprettet en profil i outlook express, hvor brugernavn og password er angivet?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2008 - 14:48 #2
det er ærgerligt at jeg ikke kan vedhæfte en fil, men det handler om den lille grå beskedboks, der dukker op, hvor der står logon Server: Pop3.mail.dk Brugernavn: Adgangskode: ........
Så klikker jeg adgangskoden, men boksen kommer bare igenigenigen.
Mine 3 arbejdspc-er står midt i byen, så det kan ikke være fordi de ikke kan finde telefontårnet. Det er værre for chefen, der bor på landet og som har idelige problemer.
Avatar billede darrich Novice
04. december 2008 - 22:05 #3
Så det er en mobil forbindelse der anvendes.

Anvender i en signon side fra TDC eller lignende, når i starter IE?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2008 - 10:40 #4
hvad er en signon?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2008 - 10:42 #5
Åh undskyld, signon er selvfølgelig adgangskoden. Ja, vi er tdc-kunder, men da vi har hakket i "husk mig på denne pc", plejer der ikke at være problemer.
Avatar billede darrich Novice
07. december 2008 - 19:44 #6
Det jeg mener med signon.
Eksempel
http://signon.stofanet.dk/

En del udbydere anvender en bestemt side, som man så typisk lægger ind som startside, hvor man skal klikke på "signon", før man kan tilgå internettet.
Er det tilfældet her?
I så fald vil man ikke kunne bruge mail, før man har klikket på signon siden.

Ved anvendelse af router konfigurerer man "always on" hos den konkrete udbyder, før det fungerer med router.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 14:12 #7
Jeg tror det er fordi serveren sommetider har bøvl med at finde os. Læg et svar. Jeg ønsker dig en glædelig og afslappet jul.
Avatar billede darrich Novice
21. december 2008 - 19:00 #8
god jul :o)