Avatar billede wever Nybegynder
02. december 2008 - 13:52 Der er 7 kommentarer

i-gotU GPS på PC

Har fået en GPS (i-gotU), nogen der kan ved hvor jeg kan skaffe et program til min PC så jeg kan bruge PC'en til se min position "live" fx. til kørevejledning.

Det er jo en enkel løsning da i-gotU er ret billig og kan tilsluttes direkte til PC'en med USB.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2008 - 13:57 #1
http://global.mobileaction.com/download/i-gotU_download.jsp

der ligger forskellige programmer dertil :-)
Avatar billede wever Nybegynder
02. december 2008 - 14:00 #2
Det er desværre bare producentens alm. programmer som kan vise de punkter GPS'en logger efterfølgende.

Men jeg vil gerne kunne se dem samtidig med de bliver logget OG kunne bruge dem til at se på et kort (LIVE).
Avatar billede ekzibit Nybegynder
15. december 2008 - 12:58 #3
Hej Wever,

Ved at Garmin XT virker sammen med i-gotU GT-200. Du installerer det bare på telefonen og via bluetooth har man så en navigation på telefonen.
Avatar billede wever Nybegynder
15. december 2008 - 21:44 #4
Har desværre modellen uden bluetooth.

Nogen andre programmer der virker med i-gotU GT-100 (tror jeg den hedder...)
Avatar billede olphert Nybegynder
08. marts 2009 - 14:13 #5
Hej,
Jeg er ny bruger fordi jeg har set at 'I GotU-GTxxx' blev omtalt på denne side. Så vidt jeg har forstået virker GPS'en sammen med de fleste kort. Jeg står selv og skal bruge 'dimsen' (helst GT200) til mit 'MapPoint2006 USA-kort'. Er der evt. en med erfaring med dette kort?

mvh ole
Avatar billede wever Nybegynder
10. marts 2009 - 09:30 #6
Hej

Har ikke lige nogen erfaringer med det specifikke produkt, er der tale om et kort eller et program??

Søger selv et program så jeg kan bruge min computer til at se hvor jeg er henne lige nu...
Avatar billede olphert Nybegynder
10. marts 2009 - 17:23 #7
MapPoint 2006 er et kort over USA, det virker sammen med en GPS, som bruger 'NMEA'. Man kan ved at tilslutte sin GPS, se på kortet hvor man befinder sig i landet. I GotU GT-xxx har så yderligere nogle faciliteter som jeg kunne tænke mig. Man kan på Google Earth se hvor man har kørt og få vist de steder man har taget billeder.
Der er kommet et nyt kort MapPoint 2009, men det har en irriterende fejl som MS åbenbart ikke vil rette. Kortet er ubrugeligt i trialversionen og MS yder kun support på den købte version - typisk!. Men hvem vil købe et produkt, som ikke virker i testversion, - jeg vil i hvert fald ikke!