Avatar billede lennert-f Nybegynder
02. december 2008 - 11:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lukke et program via bat/cmd fil

Jeg vil gerne lukke et program ved at kode en cmd fil som udfører handlingen. Jeg forstiller mig at koden har samme funktionen som Task Manager - End Task. Svar skal helst være hele koden som eksempel. På forhånd TAK Lennert
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2008 - 11:33 #1
taskkill /IM notepad.exe

f.eks
Avatar billede snowball Novice
02. december 2008 - 11:37 #2
Alternativt "PSkill" hvis det skal foregå over netværket.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896683.aspx
Avatar billede lennert-f Nybegynder
02. december 2008 - 11:42 #3
Mange TAK - Det var næsten for nemt :o)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2008 - 11:43 #4
hehe :-)
Avatar billede lennert-f Nybegynder
02. december 2008 - 13:00 #5
Et lille tillægs spørgsmål - selve kommandprompten bliver ved med at være fremme på skærmen. Kan jeg skrive noget i enden af koden som lukker denne?
PS: sådan ser koden ud:

@echo off
taskkill /IM KonstruktionsManual.exe
xcopy/e/y "L:\ME\Oversigter\KonstruktionsManual\Programfiler\KonstruktionsManual.exe" "C:\Vestergaard\"
"C:\Vestergaard\KonstruktionsManual.exe"
echo finish...
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. december 2008 - 13:06 #6
exit måske ?
Avatar billede lennert-f Nybegynder
02. december 2008 - 13:09 #7
Næeh
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2008 - 13:31 #8
hmmm. en cmd/bat fil plejer da at lukke af sig selv når den er færdig
Avatar billede lennert-f Nybegynder
02. december 2008 - 13:34 #9
Ja - jeg ved ikke om det kan have noget at gøre at jeg starter en fil op (sidste linie)
Avatar billede snowball Novice
02. december 2008 - 14:52 #10
Prøv med nedenstående:

START "C:\Vestergaard\KonstruktionsManual.exe"

Ellers så står den netop og venter på at du lukker programmet igen inden den afslutter dit script.