Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 11:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til evt. udbygning af pc

Kan jeg skifte min harddisk ud med en højere, uden at det går ud over den fødte kapacitet?
- Min pc er en OEM og med 320 gb.
Og så har den Vista.

Ved at indsætte en ekstra intern harddisk,
kan den så styres via det der er på pc´en?

Og for en uerfaren, hvordan kobles en ny harddisk på?

Jeg kan måske få hjælp i min omgangskreds,
men bud og svar modtages gerne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:08 #1
Uden problemer
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:13 #2
Hvis du anskaffer dig en SATAII disk og et datakabel (http://www.shg.dk/p/2011983)så er det bare at sætte den i maskinen.

Derefter starter du maskinen, og højreklikker på denne computer, og vælger administrer. Der går du i diskhåndtering og markerer den nye disk, og formaterer den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:16 #3
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:17 #4
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:18 #5
Du skal dog ikke bekymre dig om BIOS.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 11:21 #6
Ok
tak for svaret.

Det er jo altid en afvejning med forhandleren.
Men jeg vil følge op på dit link.
Den specifikke i pc´en får jeg nok hjælp til.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 11:26 #7
Det gik lidt for hurtigt med mit sidste indlæg.
- Det jeg ville svare, var, at den specifikke tilkobling får jeg nok hjælp til.
Løsningen med en ekstra harddisk er jo nok det de fleste foretrækker?

Hvordan med fornyelse af RAM og grafikkort,
nogen bud der?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:44 #8
Angående RAM og grafikkort, så skal du oplyse hvilket bundkort der et i maskinen, eller hvis det er en færdigsamlet maskine, hvilken maskine det er ?
Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 12:06 #9
RAM er på 512 MB
Grafikkortet er det ikke lykkedes mig at finde noget på.
Det er en færdigsamlet pc - HP Pavilion a6043
Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 12:07 #10
Det samme gælder bundkort :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 18:14 #11
Dit grafikkort har PCI-Express sokkel, så du kan anskaffe dig et hvilket som helst kort med PCI-Express sokkel.
Den som sidder i nu er et NVIDIA® GeForce™ 7500 LE, og et NVIDIA® GeForce™ 8600GT vil være en forbedring, men et NVIDIA 9800GT vil sparke røv (http://www.shg.dk/p/2114357).

Et par RAM klodser (KVR667D2N5K2) på 2 GB fra Kingston vil også gøre underværker (http://www.shg.dk/p/2022567), men selv 2X1GB vil ogsåkunne mærkes (http://www.shg.dk/p/350825). De sidste kan du køre sammen med dem du allerede har installeret.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 19:13 #12
Tak for de afsluttende svar
- der er noget at gå videre med :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 19:35 #13
Jeg kan se at du ikke har afsluttet et eneste af dine sopørgsmål. Det bør du gøre ved at markere navnet på den du vil give point i venstre side, og så trykke på accepter.

Ligger der ikke svar, må du anmode den du vil give point om at lægge et svar.

Er der ingen reaktion efter en uge, kan du selv lægge svar, og så acceptere dette.

Læs evt. denne: http://expfaq.dk/?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 19:36 #14
Alternativet er at ingen gider at hjælpe dig med problemer eller spørgsmål.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
02. december 2008 - 19:55 #15
Jeg har i skrivende stund endnu en gang forsøgt, at tildele point.
- Min pc driller.
Ingen tilsidesættelse fra min side.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2008 - 01:02 #16
Lad os forudsætte at du vil give mig point, så markerer du mit navn til venstre, og derefter trykker du på accepter knappen.

Mere skal der ikke til.

Alle dine uafsluttede spørgsmål kan du se her: http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=tpoffword&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on