Avatar billede nbj1 Praktikant
02. december 2008 - 08:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hente alle email fra mysql

nogen der gider hjælpe med at fange nogen data fra mysql det er en i en social networking ved navn elgg men jeg kan ikke fange email adresserne til en nyheds mail ?
Avatar billede alios Nybegynder
02. december 2008 - 09:39 #1
$query = mysql_query("SELECT * FROM `din tabel`")
    or die(mysql_error());

while($this->row = mysql_fetch_assoc($this->query))
{
    echo $row['DITMAILFELT'] . "<br />";
}
Avatar billede nbj1 Praktikant
02. december 2008 - 09:51 #2
ja har prøvet noget ligne det men da det skal strømligness til noget existerende kode vil det ikke funke jeg sætter lige noget kode på

<?php
    /**
    * Mass Mail outs.
    *
    * @package mass_mailouts
    * @license http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/gpl-2.0.html GNU Public License version 2
    * @author Brucepro
    * @copyright Brucepro 2008
    * @link http://brucepro.net/
    */

    require_once(dirname(dirname(dirname(__FILE__))) . "/engine/start.php");
    admin_gatekeeper();
    set_context('admin');

    // Set admin user for user block
        set_page_owner($_SESSION['guid']);
$result = "";
global $CONFIG;
$email_subject = sanitise_string(get_input('email_subject'));
$emailmessage = get_input('email_text');
    if ($email_subject != "") {
//add in error checking, spam checking etc.

        $access = get_access_sql_suffix('e');

        $query = "SELECT email from {$CONFIG->dbprefix}users_entity" or die (mysql_error());

        $emails = get_data($query);

echo "hej";

//$message = sprintf(elgg_echo('invitefriends:body'), $CONFIG->site->name, $_SESSION['user']->name, html_entity_decode(strip_tags($emailmessage), ENT_NOQUOTES, 'UTF-8'), $link);

    // function sanitise_string adds in \r\n, need better  fix.
//$emailmessage = sanitise_string(get_input('email_text'));
    if (sizeof($emails)) {
for($i=0;$i<sizeof($emails);$i++) {
$email = $emails[$i]->email;

if (!empty($email)) {

                    require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/engine/handlers/elggMail.php');
                    $message = sprintf(elgg_echo(html_entity_decode(strip_tags($emailmessage), ENT_NOQUOTES, 'UTF-8'), $link ));
                    $site = $CONFIG->site;
                    if (($site) && (isset($site->email))) // Has the current site got a from email address?
                        $from = $site->email;
                    else if (isset($from->url)) // If we have a url then try and use that.
                    {
                        $breakdown = parse_url($from->url);
                        $from = 'noreply@' . $breakdown['host']; // Handle anything with a url
                    }
                    else // If all else fails, use the domain of the site.
                        $from = 'noreply@' . get_site_domain($CONFIG->site_guid);
                    $headers = "From: \"{$CONFIG->site->name}\" <{$CONFIG->site->email}>\r\n"
                . "Content-Type: text/html; charset=UTF-8; format=flowed\r\n"
                . "MIME-Version: 1.0\r\n"
                . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n";
                //    mail($email, sprintf($email_subject, $CONFIG->site->name),wordwrap($emailmessage), $headers);
                //    elggMail($email, sprintf($email_subject), wordwrap($message), false);
                //    header('Location: .' )."\r\n" ;

                elggMail($email, sprintf($email_subject), wordwrap($message), false);
                header('Location: ./' ) ;
                }

            system_message(elgg_echo('mass_mailouts:success'));
$result = elgg_echo('mass_mailouts:success');

        } else {
            register_error(elgg_echo('mass_mailouts:failure'));
$result = elgg_echo('mass_mailouts:failure');
        }

    $title = elgg_view_title(elgg_echo('mass_mailouts'));

    $form = elgg_view('mass_mailouts/form');

    set_context('search');
    set_context('admin');

// Display main admin menu
    page_draw(elgg_echo('mass_mailouts'),elgg_view_layout("two_column_left_sidebar", '', $title . $form . $result));

?>
Avatar billede nbj1 Praktikant
02. december 2008 - 09:59 #3
tror ik det er problemet at jeg tilpasser det til phphmailer det har jeg gjort andre stedder og det virker fint nok men problemet er jeg kan kun fange en mail adresse den første i listen fra mysql har prøvet forskellige ting man har max kunne hente 2 adresser det alt skulle gerne hente alle poster mail
Avatar billede nbj1 Praktikant
02. december 2008 - 18:48 #4
hvis jeg skriver det sådan kan jeg få listen ud over emails

$query = mysql_query("SELECT * FROM {$CONFIG->dbprefix}users_entity") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
    echo $row['email'] . "<br />";
}
men får denne fejl

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Resource id #417' at line 1 QUERY: Resource id #417

hvis det skrives sådan får jeg ingen fejl men ingen mail list ud

$query = "SELECT email from {$CONFIG->dbprefix}users_entity" or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
    echo $row['email'] . "<br />";
}
Avatar billede nbj1 Praktikant
21. december 2008 - 09:34 #5
lukket