Avatar billede 47power Nybegynder
01. december 2008 - 22:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Upload system

Jeg skal ha lavet et Upload system hvor hver bruger kan oprette en mappe som de kan uploade (.doc, .txt, jpg, gif, png,) osv til. mappen skal hedde og hentes ud fra brugerID'et, som hentes med Rs("ID") eller Session("ID"). der skal være en side med oversigt over brugermapper, og en side med brugerens mappeindhold, en side som kan slette(kun mappens ejermand(Session("ID")), og en side som kan uploade. skal være session baseret.

Nogle der kan hjælpe mig med sådan et??

aspSmart-komponenter:
• aspSmartUpload

Persits Software-komponenter:
• AspUPLOAD
• AspXUpload
Avatar billede langthjem Nybegynder
05. december 2008 - 09:33 #1
Jeg har selv haft succes med denne model:
Giv hver bruger en mappe. Jeg foreslår at du sammen med bruger-id genererer en unik random key, som gemmes i database sammen med bruger id, og bliver deres mappenavn.
Udtræk af filer og mapper ved hjælp af FSO (de fleste webhoteller giver adgang til de "sikre" FSO kommandoer)
AspUpload til at uploade, flytte, slette, rename etc.
Multi upload kan klares elegant med SWFUpload (www.swfupload.org). Det AspUpload script som skal modtage skal blot kunne modtage én fil ad gangen og udskrive en simpel tekst når upload er fuldført. Derudover understøtter SWFUpload at man kan afgrænse hvilke filtyper der tillades.

Jeg har tidligere undersøft AspXUpload, og jeg mener ikke det er en god løsning, da den kræver en selvstændig ActiveX installeret på klienten.
Avatar billede 47power Nybegynder
09. december 2008 - 23:32 #2
.. ikke kommet vider.