Avatar billede t-rex Nybegynder
01. december 2008 - 18:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Python og databaser

Hej der ude.

Jeg står og skal bruge et lille script der kan opdater en tabel i en MYSQL fra en MSSQL hvert 15 min. er der nogen der ude der kan hjlpe?
Avatar billede t-rex Nybegynder
01. december 2008 - 18:05 #1
MSSQL: Tabel: Bruger (Navn, Efternavn)
MYSQL: Tabel: Bruger (Navn, Efternavn)

Grunden til at det skal funger sådan er fordi jeg for længe siden har fået en Navision Nørd til at kode et script til at hente det fra Nav til MSSQLén men har nu fået ny hjemme side som kører med MYSQL.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2008 - 18:07 #2
Du henter og installerer MySQLdb.

Du skriver Python scriptet som opdaterer tabel.

Du konfigurerer *nix cron / Windows scheduler til at koere dit script hver X. minut.
Avatar billede t-rex Nybegynder
17. december 2008 - 11:59 #3
jeg søger lidt en der kan lave et sådan scrip til mig da jeg ikke selv er en haj til python.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2008 - 04:43 #4
Prøv noget lignende:

import pymssql
import MySQLdb

mscon = pymssql.connect(host='localhost', user='sa', password='', database='Test')
msstmt = mscon.cursor()

mycon = MySQLdb.connect(host="localhost", user="root" , passwd="", db="Test")
mystmt = mycon.cursor()

msstmt.execute("SELECT navn,efternavn FROM bruger")
while True:
    row = msstmt.fetchone()
    if row == None:
        break
    mystmt.execute("INSERT INTO bruger (navn,efternavn) VALUES (%s, '%s')" % (row[0], row[1]))
    if mystmt.rowcount != 1:
        print "Ooops"
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 01:36 #5
OK ?
Avatar billede t-rex Nybegynder
24. februar 2009 - 16:56 #6
hej Takker for alle svarne har været lidt off smid et svar arne_v for det var det jeg søget ^^
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 17:02 #7
svar