Avatar billede corto Nybegynder
30. november 2008 - 18:17 Der er 7 kommentarer

Åbning af wordskabelon når anden skabelon er åben giver fejl

Jeg har en skabelon der benytter en userform med checkboxe.

Når skabelonen anvendes uden at andre skabeloner er åbnet og "ligger i baggrunden" virker den perfekt.

Men når der allerede er åbnet en anden skabelon kan først nævnte skabelon ikke anvendes - der fremkommer en fejlmeddelse efter at checkboxe er markerede og der klikkes ok.

Kan man måske beskytte/låse sin Visual Basic kode?...Det har jeg ikke gjort (og ved ikke hvordan)...kunne det være årsagen til problemet?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. november 2008 - 18:44 #1
Hvilken fejl får du? (Nr./fejlbeskrivelse)
Avatar billede corto Nybegynder
30. november 2008 - 21:53 #2
Følgende fejl fremkommer når jeg har åbnet et almindeligt blankt word dokument som er minimeret og bagefter forsøger mig med skabelonen:

Runtime error '5101'
Bogmærket eksisterer ikke.

Og som tidligere skrevet så virker skabelonen helt som den skal hvis der ikke er åbnet andet worddokument/skabelon.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. november 2008 - 22:54 #3
På den baggrund er det mit gæt, at du i din kode refererer til at bogmærke, hvor du ikke har specificeret korrekt, hvilket dokument bogmærket findes i. Fejlen og din beskrivelse kunne tyde på, at din kode prøver at finde bogmærket i det andet dokument. Det er ikke muligt at være mere præcis, når jeg ikke har set noget at din kode.

Hvis du fra VBA-vinduet stepper gemmen din kode med F8, kan du følge, hvad der sker trin for trin. Det hjælper dig måske til at finde ud af, hvor det går galt.
Avatar billede corto Nybegynder
01. december 2008 - 12:05 #4
Hvad med mit gæt angående en evt. låsning af VBA-koden. Kan man låse sin kode? - Måske det kunne forhindre, at koden forsøget at finde et bogmærke i et andet dokument?

Hvis koden kan "låses"...hvordan gør man så?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. december 2008 - 13:53 #5
Man kan låse sin kode på flere måder, men det har intet med din fejlmelding at gøre.

Du kan sætte egenskaberne på dit makro-projekt, så andre ikke kan se koden og så der skal passsword til for at få adgang til den. Du kan desuden sætte digital signatur på koden (kan f.eks. købes via VeriSign). En sådan signatur betyder, at en bruger kan få lov til at afvikle makroer fra det signerede projekt, selv om brugerens makrosikkerhed er sat til høj eller meget høj.

Men din kode vil stadig fejle på samme måde. Du skal dermed finde fejlen i koden...
Avatar billede corto Nybegynder
18. december 2008 - 10:38 #6
Tak for hjælp...jeg har nu fundet fejlen i koden fsv. angår "Runtime error'5101' Bogmærket eksisterer ikke".

Desværre er der nu en anden fejl :-(

Af og til indsættes indtastningsfelterne som hentes fra et Worddokument med en anden skrifttype end den ønskede som er "Times New Roman 12".

Kan du hjælp mig med en kode som sandsynligvis kunne indsættes til sidst i formularen lige før den låses og som giver besked om at alt tekst skal have skrifttypen "Times New Roman 12"?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. december 2008 - 11:15 #7
Det ville være bedre at rette skrifttypen undervejs. Da jeg ikke har set noget af din kode, kan jeg ikke fortælle dig hvordan.