Avatar billede rocoto Nybegynder
29. november 2008 - 17:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

skrive i en tabel der både skal stå og ligge!

Hej!
Bruger word 2007
Jeg har lavet en anetavle – det er en tabel, hvor jeg har opdelt cellerne, og i nogle af dem skal siden står op, og andre skal siden ligge for at skrive. Det funker fint når jeg skriver på det stående A4, men hvordan ligger jeg siden ned og fortsætte med at skrive? er der nogle der har gode råd?
Mvh Mona
Avatar billede hcma Novice
29. november 2008 - 17:39 #1
indsætter sideskift
Avatar billede hcma Novice
29. november 2008 - 17:42 #2
altså indsæt sideskift og lad det gælde for sektionen  og ikke hele dokumentet
Avatar billede hcma Novice
29. november 2008 - 17:43 #3
glemmer da helt at skrive det hele :o((

1. indsæt sideskift
2. ind in sideopsætning og ændre til Liggende og lad det gælde for sektionen  og ikke hele dokumentet
Avatar billede rocoto Nybegynder
29. november 2008 - 17:54 #4
Jeg har gjort, som du skriver, men det kommer ikke til at ligge ned.
Avatar billede hcma Novice
29. november 2008 - 19:28 #5
benytter selv Word2000 (desværre) og der virker det på den måde jeg har beskrevet.
Word2007 er åbenbart anderledes, så jeg kan ikke hjælpe.
29. november 2008 - 19:40 #6
Det er ikke nok at indsætte et sideskift - det skal være et sektionsskift.
Herefter kan du have hhv. stående og liggende sider på hver side af sektionsskiftet.
29. november 2008 - 19:44 #7
På båndet Sidelayout i gruppen Sideopsætning klikker du på Skift, og vælger et sektionsskift f.eks. af typen 'Næste side'.
29. november 2008 - 19:46 #8
hcma>> I Word 2k skal du også indsætte sektionsskift!
Avatar billede hcma Novice
29. november 2008 - 20:27 #9
i word2000 gør jeg følgende:
side 1 stående:  skriver hvad der skal skrives og indsætter Sektionsskift (næste side)
derefter skal jeg have side 2 til at ligge ned: Filer -> sideopsætning -> Liggende og vælg Denne sektion

så Erik Juul har helt ret i at der SKAL vælges sektionsskift :o)))))
Avatar billede rocoto Nybegynder
29. november 2008 - 22:15 #10
Jeps! Jeg har tjek på det! 1000 tak for hjælpen!! :-)