Avatar billede jhavn Nybegynder
28. november 2008 - 09:45 Der er 4 kommentarer

7 dages udtræk fra en access database

Hej
Jeg har en database med tabellerne "dato" "sagnr" "kortt" "tekst"
Der hvor mit problem er at jeg kan ikke få den til at tage 7 dage frem ud fra min database er der nogen der har en rigtig god ide? det skulle gerne være sådan at hvis der ikke er noget i perioden frem så kommer det heller ikke nogen tekst, det som skal komme frem "dato" "sagsnr" "kortt" hvilket skal være et link til at kunne se "tekst"
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2008 - 10:00 #1
Selve forespørgsler kunne da se således ud:

SELECT *
FROM tabel
WHERE now between dato AND dateadd('d',7,now)
Avatar billede jhavn Nybegynder
01. december 2008 - 11:56 #2
det virker af en eller anden grund ikke, mit asp ser nu sådan ud er der en der kan finde de berømte 5 fejl

<html>
<head>
<title>cal</title>
</head>
<body>
<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cal.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from personer Where sDato between sDato AND DateAdd("d", 7, Now())"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do

  Response.Write rs("sDato") & "<br>"
'    Response.Write DateAdd("d", 7, Now())
  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>
Avatar billede softspot Forsker
01. december 2008 - 12:11 #3
Du skal benytte apostroffer og ikke anførselstegn inde i en SQL-streng:

strSQL = "Select * from personer Where sDato between date AND DateAdd('d', 7, date)"

og så er det vel de rækker hvor sDato ligger mellem dags dato og daot 7 dage fremme... eller hvad (derfor har jeg rettet lidt i din SQL-sætning omkring det med between)?
Avatar billede jhavn Nybegynder
01. december 2008 - 12:57 #4
jeg får en Internal Server Error hver gang jeg prøver, har du en ide om hvorfor ?????