Avatar billede lotze Nybegynder
27. november 2008 - 23:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Javascript parameter til ASP.NET dictionary

Jeg forsøger at tage en værdi fra en ASP.NET dictionary via en javascript funktion. Men jeg får en fejl allerede når siden loades, dvs inden at selve javascript funktionen bliver kørt.
Hvis jeg erstatter postdictionary["' + selectedPostId + '"] %>' med f.eks postdictionary["1"] %>' så virker det fint. Så spørgsmålet er hvordan får jeg det til at virke med parameteren fra javascript funktionen?

function GetPostId(selectedPostId, text, rootId, userId) {

document.getElementById('<%= PostText.ClientID %>').value = '<%=postdictionary["' + selectedPostId + '"] %>';

}
Avatar billede olebole Juniormester
28. november 2008 - 00:15 #1
<ole>

Det, der står mellem <%= og %> bliver skrevet ud på serveren, men JavaScript fungerer jo først, når dokumentet rammer browseren - 'længe' efter, dokumentet har forladt serveren.

Skal du bruge en JS-variabel i noget C# eller VB.net, er du nødt til at skulle forbi serveren en ekstra gang  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede lotze Nybegynder
29. november 2008 - 14:27 #2
Okay, smid et svar og du får point
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2008 - 15:17 #3
- det er hermed gjort  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2008 - 17:16 #4
Tak for points  =)