Avatar billede kkrasmussen Nybegynder
27. november 2008 - 09:51 Der er 2 kommentarer

mysqldump all databases

Hej Eksperter!
Jeg skal have dumpet alle tabeller med indhold fra alle databaser på en mysql server. Hver databases tabeller skal dumpes ned i en sql fil uden comments og filens navn er databasens navn.

Jeg kan finde ud af følgende:

mysqldump -all-databases --skip-comments > all.sql

Men hvordan får jeg gjort så hver eneste database bliver dumpet i en seperat fil, uden kommentarer men hvor kun databasens indhold(tabeller, rows og data) bliver dumpet i filen?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2008 - 15:03 #1
Du laver et lille script i dit yndlings programmerings sprog som:

fyrer en:
  SHOW DATABASES
af mod MySQL

og skriver en linie:
  MYSQLDUMP databasenavn --SKIP-COMMENTS > databasenavn.sql
for hver database til et nyt script

og så kører du det genererede script !
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:13 #2
OK ?