Avatar billede djsteiner Nybegynder
26. november 2008 - 23:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AddToCart insætte i db

hej jeg ved at lave en lille webshop dertil kunne jeg godt bruge noget hjælp.

Mit problem er at jeg får en fejl når jeg prøver at instætte noget ind i en sql database.

jeg for dene fejlmedelse.

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E31)
Column count doesn't match value count at row 1
/codex-webshop/include/cases.asp, line 203

her har i koden    problemet er i den liner hvor jeg indsætter i databasen

<%
case "AddToCart"
id = request.QueryString("id")
pris = replace(Request.QueryString("pris"),",",".")
antal = Request.Form("antal")
tsize = Request.Form("intsize")

If antal = "" Then
    Response.Redirect Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
End If

If antal > 0 Then
    sqlc = "select * from orders where sid="&session.SessionID&" and produktid="&id&" and  size_id="&tsize&" and order_sent=0"
    set rsA = conn.execute(sqlc)

    sqlV = "select * from produkter where pid="&id&""
    set rsV = conn.execute(sqlV)

    nypris = rsV("pprice") * antal

        If rsA.BOF Then
    sqlws = "insert into orders (sid,amount,produktid,price,size_id) values ("&""&Session.SessionID&","&antal&","&id&","&Replace(nypris,",",".")&tsize&")"
            set rsC = conn.execute(sqlws)
        Else
            nytantal = rsA("amount") + antal
            nypris = rsV("pprice") * nytantal
            sqlw = "update orders set amount="&nytantal&",price="&replace(nypris,",",".")&" where sid="&Session.SessionID&" and produktid="&id&""
            conn.execute(sqlw)
        End If

Elseif antal = 0 Then
    sqldel = "delete from orders where sid="&Session.SessionID&" and produktid="&id&" and order_sent=0"
    conn.execute(sqldel)
End If

    Response.Redirect Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
%>
Avatar billede keysersoze Guru
27. november 2008 - 07:26 #1
præcis som selv fejlen siger - antal indsatte værdier matcher ikke antallet af kolonner;

sqlws = "insert into orders (sid, amount, produktid, price, size_id) values (" & Session.SessionID & "," & antal & "," & id & "," & Replace(nypris,",",".") & ", " & tsize & ")"
Avatar billede djsteiner Nybegynder
27. november 2008 - 13:07 #2
tak for hjælpen