Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 20:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slet fil over asp, fejl i script

Hvad er fejlen i dette script som jeg har forsøgt at skrive:

<%
dim fs
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fs.DeleteFile(image.Fields.Item("filepath").Value,image.Fields.Item("tekst").Value)
set fs=nothing
%>

Håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt her...
Avatar billede mortvader Nybegynder
26. november 2008 - 20:40 #1
Måske...

fs.DeleteFile(image.Fields.Item("filepath").Value&image.Fields.Item("tekst").Value)

eller

fs.DeleteFile(image.Fields.Item("filepath").Value&"\"&image.Fields.Item("tekst").Value)
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 20:53 #2
hmm får afvide at filen ikke blev fundet,

altså det dokument som scriptet køre fra hedder test.asp

og filen som skal slettes ligger som følgende i forhold til test.asp

>> websiteroot
      test.asp
files
  gfx
    site01
      billder
          galleri

eller sagt på en anden måde:

mappen hvor test.asp ligger i hedder eventz.dk så stien til billedet er:

eventz.dk\files\gfx\site01\billder\galleri\billede.jpg

håber du forstår mig...
Avatar billede mortvader Nybegynder
26. november 2008 - 20:58 #3
Spørgsmålet er hvad det helt præcist er du sender til deletefile functionen..

Prøv at udskrive den, så vi kan se hvad der sker:

response.write image.Fields.Item("filepath").Value&" - "&image.Fields.Item("tekst").Value

Det er nok her, hunden ligger begravet, vil jeg tro.
Avatar billede mortvader Nybegynder
26. november 2008 - 20:59 #4
det er muligvis løst med ..

fs.deletefile(server.mappath(image.Fields.Item("filepath").Value&"\"&image.Fields.Item("tekst").Value))
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 21:06 #5
tak for hjælpen mortvader, smid et svar så får du point, jeg fik løst problemet nu, med at smide server.mappath ind i systemet...
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 21:13 #6
men kom lige til at tænkte på noget, hvad så vis sætningen ser således ud:

fs.deletefile(server.mappath("\files\gfx\site01\billede\galleri\"))"& image.fields.item("tekst").Value

så får jeg fejl...
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 21:14 #7
jeg mener:

fs.deletefile(server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\"))"& image.fields.item("tekst").Value
Avatar billede mortvader Nybegynder
26. november 2008 - 21:16 #8
så prøv:

fs.deletefile(server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\")"& image.fields.item("tekst").Value)
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 21:21 #9
så får jeg denne besked når jeg reloader siden i browseren:

Tegnet ')' var ventet
/eventz/test.asp, line 23, column 65
fs.deletefile(server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\")"& image.fields.item("tekst").Value)
----------------------------------------------------------------^
Avatar billede mortvader Nybegynder
26. november 2008 - 21:44 #10
HOV!

fs.deletefile(server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\")& image.fields.item("tekst").Value)
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 21:50 #11
hehe får stadigvæk sammen fejl på denne linie:

fs.deletefile(server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\")& image.fields.item("tekst").Value)
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
26. november 2008 - 21:52 #12
eller retter nu får jeg bare afvide at filen ikke findes hehe, selvom den faktisk gør...
Avatar billede mortvader Nybegynder
26. november 2008 - 21:58 #13
Et godt tip, når man har problemer som dette, er at udskrive. Så er det nemmere at forholde sig til / fejlsøge.

response.write server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\")& image.fields.item("tekst").Value

Men løsningen kunne være..

fs.deletefile(server.mappath("files\gfx\site01\billede\galleri\" & image.fields.item("tekst").Value))