Avatar billede globen Nybegynder
26. november 2008 - 15:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug variabel som condition i et xpath statement

Hej eksperter,

Jeg har brug for at afklare om det er muligt at bruge en variabel som en del af et xpath statement.

Det jeg vil er noget lunde der her:
---
<xsl:variable name="customerReferenceVariable" select="/*[local-name()='Invoice' and namespace-uri()='http://TempFirm.EDI.Requests.Invoice.Schemas.Internal']/*[local-name()='InvoiceLine' and namespace-uri()='http://TempFirm.EDI.Requests.Invoice.Schemas.Internal'][$invoiceLineIndex]"/>
---

Ligemeget hvilken værdi variablen invoiceLineIndex har, returnerer ovenstående xpath altid noden med index 1.

Nogen ideer til hvordan jeg kan sikre mig at værdien af variablen bliver indsat?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2008 - 15:48 #1
svaret er ja, det kan man godt.

Har du noget xml ?

/J
Avatar billede globen Nybegynder
07. januar 2009 - 13:57 #2
Jeg havde helt glemt at jeg havde posted dette spørgsmål. Og jeg har fået det løst ved at bruge funktionen: number()

Men jeg vil ikke være utaknemlig, nu når du gerne ville hjælpe. Så de 100 points er dine, hvis du vil have dem :)
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2009 - 10:47 #3
Hvis du har fået det løst, så ligger du bare et svar og accepterer det.

Altså i stedet for en kommentar, vælger du lige "svar" til venstre, når det er sendt, skal du bare acceptere :)

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2009 - 11:15 #4
nåå, det er ikke utaknemligt :)... bare tag points !

Vh
Avatar billede globen Nybegynder
12. januar 2009 - 14:08 #5
ok :)