Avatar billede dn666 Nybegynder
26. november 2008 - 13:34 Der er 2 kommentarer

Hibernate OneToMany

Hej.

Har en tabel hvor jeg skal mappe en relation i Hibernate3, det et en OneToMany relation, det virker fint hvis jeg mappe med en enkelt kolonne som fk, problemet er bare at den reelse fk indeholder 2 kolonner, tilføjer jeg 2 @JoinColumn får jeg denne fejl besked:

"XXXX has the wrong number of column. should be 1"

hvis jeg skulle lave en alm sql ville den se således ud:

select *
from tabelA a, tabelB b
where a.id = b.refId
and  a.name = b.name

hvor id + name giver den samlede fk.

hvordan kan jeg mappe dette i hibernate ?
jeg har prøvet lidt af hvert det nærmeste er noget alla:

    @OneToMany(cascade = CascadeType.ALL, fetch = FetchType.EAGER)
    @JoinColumns({@JoinColumn(nullable = false, name = "REFID"),
        @JoinColumn(nullable = false, name = "NAME")})

men da er det den siger at jeg kun må benytte 1 kolonne..

Hvordan kan jeg lave denne relation korrekt ?

/David N.
Avatar billede dn666 Nybegynder
26. november 2008 - 13:47 #1
Fandt den selv, jeg manglede selvfølgelig referencedColumnName

    @OneToMany(cascade = CascadeType.ALL, fetch = FetchType.EAGER)
    @JoinColumns({@JoinColumn(name = "REFID", referencedColumnName = "ID"), @JoinColumn(name = "NAME", referencedColumnName = "NAME")})
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2008 - 01:27 #2
Min erfaring er at livet med Hibernate er nemmere hvis man laver sin tabel struktur
hibernatsk med alle PK og FK som single column ren OID.