Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 19:51 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Export funktion vil ikke virke

Hej.

Jeg er ved at forsøge at eksporterere "export" mine data fra en MySQL database for derefter at importerere "import" dem i en anden.

Det er 235 filer som jeg prøver at eksportere på en gang.

Eksport formatetet er SQL - jeg har checket i "DROP TABLE/DROP VIEW" og Send(Download) (ingen af formaterne fungerer). Resten som er checket er standard.

Det der sker er at jeg trykker "Udfør" hvorfor jeg afventer en fil jeg kan downloade.. men den fil som kommer op efter 1 minut (ca.) er en 0 kb's fil, hvilket jo ikke rigtigt bringer mig videre.

Skal jeg forsøge at eksportere færre ting fra databasen af gangen?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 19:53 #1
Det virker dog ikke at eksportere færre ting ad gangen..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 19:54 #2
Sker det via en Web-side? phpmyadmin? Så er du underlagt diverse begrænsninger i tid etc.

Har du ingen anden adgang - fx direkte til databasen via port 3306, eller shell-adgang (kommandolinie) på serveren, så er der nok ikke andet for end at dele det op i mindre stumper.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 20:02 #3
Ah ja, det er fra phpMyAdmin - 2.11.4 - Serverversion: 5.0.45-community-nt

Har prøvet både gennem IE og Firefox - Prøvede lige at eksportere en fil og det ville den godt.

Har lige prøvet 10 filer og det kunne den godt efter et minut eller sådan.. ah det kommer godt nok til at tage noget tid det her, såfremt i fald jeg ikke kan gøre det på andre måde. Jeg ved ikke om jeg har direkte adgang til databasen på nogen måde.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 20:06 #4
Du må gerne ligge et svar, jeg må bare gøre det på den "hårde" måde :).
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 20:49 #5
Nu er jeg løbet ind i et nyt problem. Der er en fil, ud af de 235 som fylder 1,6 mb (indeholder 8-9 tusind posts) og den vil min nye phpmyadmin ikke acceptere i størrelse.. hvad kan jeg gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:00 #6
Du har ingen anden adgang som før nævnt? Med phpmyadmin kan man kun administrere "små" ting - eller have en masse besvær ;)

Kan du ikke tage den store tabel og dele op i mindre - fx dem med fornavn mindre end "d" ? Eller det kan phpmyadmin måske ikke?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:04 #7
Nej jeg tror desværre det nærmeste er en IP til mysql phpmyadmin databasen.. jeg vil prøve at se om jeg kan dele den op!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:21 #8
Hvor ligger din database? Webhotel?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:27 #9
Den hvor jeg eksporterer fra er http://www.simple-hosting.nl/ - Den hvor jeg importerer til er www.one.com
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:32 #10
Jeg kan ikke se på den første, at de tilbyder en mere direkte adgang til mysql.

Men med den anden, ved vi at de ikke gør. Jeg forstår ikke helt, at du flytter til et sted, hvor du fortsat vil have problemer med databaser, der er lidt ud over legetøjsstørrelse.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:37 #11
I første omgang blev webhotellet ikke oprettet af mig, men af en hollænder. Jeg har så stået for at køre hjemmesiden osv, og da webhotellet ved simple-hosting.nl snart løber ud, valgte jeg at flytte det til et billigere sted da det ikke er mig som står for udgifterne. Jeg ved godt at databasen ikke har de funktioner som der skal til for at gøre det praktisk let, men uanset hvad er jeg nu i den situation at alt er setup med nye properties og alt er uploaded undtagen mysql filen med posts!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:39 #12
Ja ja - glemte at tilføje, at det jo er ligegyldigt, hvis man vil bruge tiden på bøvlet ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:43 #13
Ja men når først dette bøvl er overstået behøver jeg ikke rode med det mere! - Uanset hvad, så har jeg ikke fundet ud af hvordan jeg uploader denne fil med posts :).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:47 #14
Ingen backup af databasen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:48 #15
one.com har vist også phpmyadmin. Du kan hælde et dump ind via SQL-fanebladet, men kun en mindre mængde af gange - eksperimenter selv.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:54 #16
Ja, altså der var jo phpmyadmin ved simple-hosting.nl. Der var det så at jeg ikke kunne eksportere ret mange filer af gangen. Så jeg eksporterede i 20 bidder deraf. Det var ikke noget problem at uploade dem til den phpmyadmin der hører med til one.com, bortset fra en fil som fylder 1,6 MB da maximum er  (Maksimum størrelse: 8.192KiB). Det er en fil der indeholder dette som jeg kan eksportere. Det jeg ikke ved er, hvordan jeg splitter den fil op.

Ang. backup har jeg en metode så jeg kan få backup af alt hvad der er nødvendigt uden brug af phpmyadmin.

Du gav mig dog en idé. Jeg bruger jo phpbb3, så jeg kan sikkert "restore" den her enkelte fil.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:55 #17
Ok, det gik ikke - jeg går i tænkeboks
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 21:57 #18
"Det jeg ikke ved er, hvordan jeg splitter den fil op." - smid den ind i en teksteditor, og gem den i mindre dele - bare delt op ved en linie (mellem 2 INSERT-sætninger). Vær påpasselig med at få alt med.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 21:59 #19
Ja, jeg åbnede netop filen op i Notepad++ og fandt ud af at jeg simpelthen bare kan dele det lidt op :). Tak for supporten, smid bare et svar!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 22:02 #20
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 22:03 #21
Du var da ellers til står hjælp med at få mig på rette spor, så du har fortjent dem!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2008 - 22:10 #22
Det er ikke noget personligt ... jeg har vist ikke fået point siden 2004. Jeg kan ikke se denne sag skal bryde mønstret :)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 22:13 #23
Det er så i orden..

Jeg har lige fundet ud af at den siger "The requested topic does not exist." hver gang jeg prøver at gå ind i et topic, men det er sandsynligvis fordi databasen var sat forkert i .sql filen..
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2008 - 10:01 #24
..