Avatar billede fjorbak Forsker
25. november 2008 - 08:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min mysql vil ikke modtage data

Hej gutter

Jeg syntes jeg vil prøve at forstå mysql database, men det driller har vist ikke helt styr på ret meget af det, men det handler om at jeg igen problemer har med forbindelsen til DB.

Db er oprettet med 3 felter id, navn, efternavn

jeg har problemer med det indkopieret....

<?php
// inkluderer MYSQL-cornection

include ("mysql.php");

mysql_query("INSERT INTO personer (navn, efternavn) VALUES ('Anders', 'And')") OR DIE(mysql_error());

// forespørgelse: henter antal besøgende ud.
// $personer = mysql_query("select count from personer");
$personerrow = mysql_fetch_array ($personer);

// opdater besøgsantal
// mysql_query("update visitors set count = count + 1");

SELECT
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
    <title>test på database</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
</head>
<body>

<?php
// include("mysql.php"); //Inkluder filen der connecter til min database

$query = mysql_query("SELECT * FROM personer");
while($row = mysql_fetch_assoc($query)) //Lav en while der kører alle rækker igennem
{
    echo $row['navn'] . " - " . $row['efternavn'] . "<br/>";
}
?>

<br><br>
Dette er en test

</body>
</html>

jeg vil have forståelsen for dette, jeg har søgt højt og lavt, men skidtet vil ikke

venligts
Jan
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. november 2008 - 22:43 #1
Hvad giver den af fejl ??
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. november 2008 - 22:44 #2
Er dit id sat til auto-increment ??
Avatar billede fjorbak Forsker
29. november 2008 - 17:51 #3
Nu er det tak for hjælpen nu virker det faktisk men jeg forstår ikke syntaxen længere ned hvorfor
echo $row['navn'] . " - " . $row['efternavn'] . "<br/>";
gider du at forklere det og skal man gøre det hvergang man udhenter data

an
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:23 #4
Tak for hjælpen, undskyld den lange vente tid på point

Jan