Avatar billede cdull Nybegynder
24. november 2008 - 21:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Menupunk med skiftende css class

Hej Folkens

Jeg er i gang med at lave noget menuværk. Top og venstre menu.
Begge menuer er opbygget på samme måde, med en css class baggrund på <a> og en baggrund på <li> når dette menupunkt vælges.

            <ul>
                <li id="li1"><a id="TopLink1" href="/Localhost/Page1" class="menu1">Page1</a></li>
                <li id="li2"><a id="TopLink2" href="/Localhost/Page1" class="menu1">Page2</a></li>
                <li id="li3"><a id="TopLink3" href="/Localhost/Page1" class="menu1">Page3</a></li>
                <li id="li4"><a id="TopLink4" href="/Localhost/Page1" class="menu1">Page4</a></li>
                <li id="li5"><a id="TopLink5" href="/Localhost/Page1" class="menu1">Page5</a></li>
                <li id="li6"><a id="TopLink6" href="/Localhost/Page1" class="menu1">Page6</a></li>
            </ul>

Det jeg gerne vil lave er at når jeg klikker på et menupunkt skal <li class=""> ændre sig til <li class="selected"> og forblive sådan når jeg ryger på næste side og a class="menu1" skal fjernes.
Det virker sådan her med jQuery.

    $("#TopLink1").removeClass("menu1");
    $("#li1").addClass("selected1");

Mit problem er så bare at alt går væk når jeg kommer på næste side. HVORDAN skal jeg gøre dette korrekt, så at jeg kan skelne mellem valgt menupunkt, og de andre.
På Forhånd Mange Tak.
Avatar billede cdull Nybegynder
24. november 2008 - 22:36 #1
Jeg har fundet på en løsning med en bulleted list. Men dette virker kun for min venstre menu, da jeg checker på selve den valgte side, og så skifter css class på den list som er valgt.

Det samme kan jeg ikke gøre med topmenuen, da det er en gruppe af sider.
Det enkelte topmenu punkt, kan ikke bindes op på 1 side.
Avatar billede cdull Nybegynder
15. januar 2009 - 19:02 #2
Jeg valgte på hver enkel side at tilføje hvilken topmenu der bruges. spørgsmålet lukkes og point trækkes tilbage.