Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. november 2008 - 20:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan SELECT * FROM tb WHERE kolonner ="request.form("name")

Hej, jeg skal havde modtaget name="tlf" fra formular, og havde den til at vælge den i tablen kundearkiv, og kolonen kunde_tlf

Jeg får den her fejl:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.18-nt]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
/hrdwre/kundeInfo.asp, line 65 ("line 65 er den sidste linie, hvor der står, set rs_sql_bruger = Conn.Execute(sql_bruger)")

table width="289" border="0">
  <tr>
<form action="default.asp?page=kundeinfo&go=form" method="post">
<td width="138">Tlf:</td>
<td width="134"><input type="text" size="10" name="Tlf "/></td>
<tr>
<td width="77"></td>
<td width="202"><input type="submit" value="Hent" /></td>
</tr> <tr>
</form>
</table>

<br /><br />

hej<%

if(request.QueryString("go")= "form") then

    var_tlf = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Tlf"), "'", "''"), """", """"""))
    sql_bruger = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE kunde_tlf="&var_tlf
        set rs_sql_bruger = Conn.Execute(sql_bruger)

%>
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 20:51 #1
hej.
Jeg tror problemet ligger i at der måske kan være bogstaver i din where...

prøv med:

<%

if(request.QueryString("go")= "form") then

    var_tlf = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Tlf"), "'", "''"), """", """"""))
    sql_bruger = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE kunde_tlf='"&var_tlf&"'"
        set rs_sql_bruger = Conn.Execute(sql_bruger)
end if
%>

husk også 'end if' til sidst...

\Dan
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. november 2008 - 21:03 #2
fik lige en ny fejl

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'rs_sql_bruger'
/hrdwre/kundeInfo.asp, line 72

linie 72 er ned i formularen,
<td width="134"><input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_navn")%>" size="10" name="Fornavn"/></td>

(hele koden)

Gamle kunder
<table width="289" border="0">
  <tr>
<form action="default.asp?page=kundeinfo&go=form" method="post">
<td width="138">Tlf:</td>
<td width="134"><input type="text" size="10" name="Tlf "/></td>
<tr>
<td width="77"></td>
<td width="202"><input type="submit" value="Hent" /></td>
</tr> <tr>
</form>
</table>

<br /><br />

<%
if(request.QueryString("go")= "form") then

    var_tlf = Request.Form("Tlf")
    sql_bruger = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE kunde_tlf='"&var_tlf&"'"
        set rs_sql_bruger = Conn.Execute(sql_bruger)
end if
%>
<table width="289" border="0">
  <tr>Kunde oprettelse
<form action="default.asp?page=kundeinfo&go=1" method="post">
<td width="138">Fornavn:</td>
<td width="134"><input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_navn")%>" size="10" name="Fornavn"/></td>
<tr>
<td width="77">Efternavn:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_efternavn")%>"  size="10" name="Efternavn"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Addresse:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_adresse")%>" size="10" name="Addresse"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Post:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_postnr")%>"  size="10" name="Post"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">By:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_by")%>"  size="10" name="Bynavn"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Tlfnr:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_tlf")%>" size="10" name="Tlfnr"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Email:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_email")%>" size="10" name="email"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"></td>
<td width="202"><input type="submit" value="Videre til betaling" /></td>
</tr> <tr>
</form>

</table>
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 21:14 #3
øhm... ja, men hvor er din database-connection henne?

\Dan
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. november 2008 - 21:19 #4
<!-- #include file="include/dbconnect.asp" -->

(dbconnect.asp)
<%
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open " DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver; SERVER=localhost; UID=root; PWD=1234; DATABASE=hrdwre;"
Session.lcid = 1030
%>

er det den du tænker på ?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 22:05 #5
Hey.

Kunne forestille mig at problemet er at den ikke kan finde funktionen rs_sql_bruger. Prøv evt.

<%
if(request.QueryString("go")= "form") then

    var_tlf = Request.Form("Tlf")
    sql_bruger = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE kunde_tlf='"&var_tlf&"'"

    set rs_sql_bruger = Conn.Execute(sql_bruger)
  If Not (rs_sql_bruger.EOF Or rs_sql_bruger.BOF) Then
%>
<table width="289" border="0">
  <tr>Kunde oprettelse
<form action="default.asp?page=kundeinfo&go=1" method="post">
<td width="138">Fornavn:</td>
<td width="134"><input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_navn")%>" size="10" name="Fornavn"/></td>
<tr>
<td width="77">Efternavn:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_efternavn")%>"  size="10" name="Efternavn"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Addresse:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_adresse")%>" size="10" name="Addresse"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Post:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_postnr")%>"  size="10" name="Post"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">By:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_by")%>"  size="10" name="Bynavn"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Tlfnr:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_tlf")%>" size="10" name="Tlfnr"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77">Email:</td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=rs_sql_bruger("kunde_email")%>" size="10" name="email"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"></td>
<td width="202"><input type="submit" value="Videre til betaling" /></td>
</tr> <tr>
</form>

</table>
<% end if %>
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. februar 2009 - 22:57 #6
lukker tråd
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 16:18 #7
Fik du det til at virke?
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
25. februar 2009 - 21:30 #8
ja, det endte med at se sådan her ud.

<!-- #include file="include/dbconnect.asp" -->

<table width="328" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action="?page=kundeinfo"><tr>
<span class="h3">Hvis du allerede er oprettet som kunde kan du hente dine oplysninger via dit telefonnummer, hvis ikke bedes du oprette dig for neden.</span><br /><br /><br />
    <td width="132"><span class="h3">Telefonnummer:</span></td>
    <td width="300">
        <input type="text" name="kunde_opl"><br />
        <input type="submit" name="soeg" value="Hent oplysninger"> </td>
  </tr></form>
</table>

<%
if Request.Form("kunde_opl") <> "" then

strSoeg = request.Form("kunde_opl")
strSoeg = replace(strSoeg,"'","")
strSQL = "select * from kundearkiv where kunde_tlf = '"&strSoeg&"' or kunde_email = '"&strSoeg&"'"
set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
kunde_navn = rs("kunde_navn")
kunde_efternavn = rs("kunde_efternavn")
kunde_adresse = rs("kunde_adresse")
kunde_postnr = rs("kunde_postnr")
kunde_by = rs("kunde_by")
kunde_tlf = rs("kunde_tlf")
kunde_email = rs("kunde_email")
retur_skriv = ""
else
response.write "Der er ingen oplysninger på det indtastede"

end if

%>

<table width="289" border="0">
  <tr><br /><span class="h3">Kunde oprettelse</span>
<form action="default.asp?page=dankort&go=1" method="post">
<td width="138"><span class="h3">Fornavn:</span></td>
<td width="134"><input type="text" value="<%=kunde_navn%>" size="10" name="Fornavn"/></td>
<tr>
<td width="77"><span class="h3">Efternavn:</span></td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=kunde_efternavn%>"  size="10" name="Efternavn"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"><span class="h3">Addresse:</span></td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=kunde_adresse%>" size="10" name="Addresse"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"><span class="h3">Post:</span></td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=kunde_postnr%>"  size="10" name="Post"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"><span class="h3">By:</span></td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=kunde_by%>"  size="10" name="Bynavn"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"><span class="h3">Tlfnr:</span></td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=kunde_tlf%>" size="10" name="Tlfnr"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"><span class="h3">Email:</span></td>
<td width="202"> <input type="text" value="<%=kunde_email%>" size="10" name="email"/></td>
</tr> <tr>
<td width="202"> <input type="hidden" value="<%=kunde_id1%>" size="10" name="kunde_id1"/></td>
</tr> <tr>
<td width="202"> <input type="hidden" value="<%=kunde_tlf1%>" size="10" name="kunde_tlf1"/></td>
</tr> <tr>
<td width="77"></td>
<td width="202"><input type="submit" value="Videre til betaling" /></td>
</tr> <tr>
</form>

</table>
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
25. februar 2009 - 21:35 #9
Forsat fra forgående indlæg dette er dankort.asp siden

if(request.QueryString("go")= "1") then

        varFornavn = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Fornavn"), "'", "''"), """", """"""))
        varEfternavn = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Efternavn"), "'", "''"), """", """"""))
        varAddresse = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Addresse"), "'", "''"), """", """"""))
        intPost = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Post"), "'", "''"), """", """"""))
        varBy = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Bynavn"), "'", "''"), """", """"""))
        intTlfnr = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Tlfnr"), "'", "''"), """", """"""))
        varEmail = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Email"), "'", "''"), """", """"""))
        varKunde_id1 = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Kunde_id1"), "'", "''"), """", """"""))
        varKunde_tlf1 = Trim(Replace(Replace(Request.Form("Kunde_tlf1"), "'", "''"), """", """"""))

        if(varFornavn = "" or varEfternavn = "" or varAddresse = "" or intPost = "" or varBy = "" or intTlfnr = "" or varEmail = "") then
            response.Redirect("default.asp?page=kundeinfo")
        end if

        KundeTjek = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_navn = '"&varFornavn&"' and "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_efternavn = '"&varEfternavn&"' and "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_adresse = '"&varAddresse&"' and "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_postnr = "&intPost&" and "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_by = '"&varBy&"' and "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_tlf = "&intTlfnr&" and "
        KundeTjek = KundeTjek & " kunde_email = '"&varEmail&"'"

        set rs = Conn.Execute(KundeTjek)
        if rs.eof = "" then

        response.Write("skriv info")

        end if

        if rs.eof then
            KundeSql = "INSERT INTO kundearkiv (kunde_navn, kunde_efternavn, kunde_adresse, kunde_postnr, kunde_by, kunde_tlf, kunde_email) values ('"&varFornavn&"', '"&varEfternavn&"', '"&varAddresse&"', "&intPost&", '"&varBy&"', "&intTlfnr&", '"&varEmail&"')"
        Conn.Execute(KundeSql)

        intTlf = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE kunde_tlf = "&intTlfnr&""
        set rsTlf = conn.execute(intTlf)
        var_kunde = rsTlf("kunde_tlf")

        else

        intTlf = "SELECT * FROM kundearkiv WHERE kunde_tlf = "&intTlfnr&""
        set rsTlf = conn.execute(intTlf)
        var_kunde = rsTlf("kunde_tlf")

        end if

%>
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
25. februar 2009 - 21:47 #10
kunden søger efter kunde oplysninger ud fra tlf nummer. Vis kunden er i databasen, så smider den oplysningerne i forumlaren, og man går videre, vis de ikke er der, skal man selv oprette dem, vis der er en kunde som har glemt, at han alderede er oprettet på web siden, så bliver infoen ikke sat ind i databasen, men trukket ud til kunden, og han bliver sendt videre til dankort betaling.