Avatar billede timmwillum Nybegynder
24. november 2008 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv - hjælp med ekstra parameter

Hej eksperter

Jeg har fundet en indkøbskurv på nettet, som jeg har integreret i en shop. Nu vil jeg så gerne have mulighed for at lave varianter (fx størrelser eller forskellige farver) på produkterne. Men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere i kurven. Kurven ser sådan ud:

'*************************
Sub AddItemToCart(iItemID, iItemCount)
'*************************

Dim aParameters
aParameters = GetItemParameters(iItemID)

    'Først skal vi lige hente varen, så vi kan se, om der er en mere på lager
    Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Sql = "SELECT * FROM tblVarer WHERE varenummer = " & iItemID

    RS.CursorType = 2
    RS.LockType = 3
    RS.Open Sql, cString

    If RS("lagerAntal") >= dictCart(iItemID) + iItemCount then

        If dictCart.Exists(iItemID) Then
            dictCart(iItemID) = dictCart(iItemID) + iItemCount
        Else
            dictCart.Add iItemID, iItemCount
        End If
        Response.Write "<p class=""broed"">" & iItemCount & txtStk & aParameters(1) & txtTilfojet & vbCrLf
    Else
        Response.Write "<p class=""errorText"">" & txtUdsolgt & "</p>" & vbCrLf
    End if

End Sub

Det skal siges, at aParameters henter oplysninger om varen. Jeg har forsøgt at lave en ekstra iVariant, men det går i koks. Nogen som kan hjælpe med at omskrive koden, så jeg kan sende en variant med til sub'en?
Avatar billede mini-me Nybegynder
24. november 2008 - 19:21 #1
Gemmer du parametrene i tblvarer? Eller er de i en tabel for sig selv?
Avatar billede timmwillum Nybegynder
25. november 2008 - 20:05 #2
I tblVarer ligger kun stamdata på varen ... fx pris, varenummer mm.

Selve varekurven ligger ikke i en tabel men i ditCart, som så gemmes som en session.
Avatar billede mini-me Nybegynder
26. november 2008 - 11:09 #3
HVor hentes parametren så?
Avatar billede timmwillum Nybegynder
26. november 2008 - 21:07 #4
ja, den havde jeg jo så tænkt mig at sende til sub'en som en almindelig parameter ved at ændre AddItemToCart(iItemID, iItemCount) til AddItemToCart(iItemID, iItemCount, iVariant) ...?!?
Avatar billede timmwillum Nybegynder
02. december 2008 - 20:46 #5
Lukker