Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 16:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

asp indsætte tekst til sql database

Hej jeg har fået et promblem med at indsætte tekst ind i en sql database, det sjove er at der kommer ikke nogen fejlmedelse og  den opretter også en ny tabel-kolonne i databasen, men der kommer ingen tekst.
Håber dette er forstårligt.

Her har i min kode som den ser ud nu.

på forhånd tak for hjælpen.

<%
id = request.QueryString("id")
if id = 1 then

intbrandnavnVar = request.form("intbrandtypeForm")
intvarerVar = request.form("intvarerForm")
strproduktnavnVar = request.form("strProduktNavnForm")
strlongtextVar = request.form("FCKeditor")
strprisVar = request.form("strprisForm")

'insæt i db

        sql = "INSERT INTO produkter(pdesc) VALUES ("&"'"&strlongtextVar&"')"
'response.Write sql
'response.End()

Conn.Execute(sql)
end if
%>

<form method="post" action="untitled.asp?id=1"name="form1" enctype="multipart/form-data">

Oprettelse af nye produkter:<br /><br />
<%
sql1 = "SELECT * FROM brand order by b_id desc "
set rs1 = Conn.Execute(sql1)
%>
Brand-typer <select name="intbrandtypeForm">
<option>Valg af Brand-typer</option>
<%
do until rs1.eof
%>
<option name="intbrandtypeForm" value="<%= rs1("b_id") %>"><%= rs1("brand") %></option>
<%
rs1.movenext
loop
%>
</select><br /><br />
<%
sql2 = "SELECT * FROM produktgrupper order by gruppe_id desc "
set rs2 = Conn.Execute(sql2)
%>
Varer-typer <select name="intvarerForm">
<option>Valg af varer gruppe</option>
<%
do until rs2.eof
%>
<option name="intvarerForm" value="<%= rs2("gruppe_id") %>"><%= rs2("gruppe_navn") %></option>
<%
rs2.movenext
loop
%>
</select><br /><br />

Produkt-Navn:</span> <input type="text" name="strProduktNavnForm" /><br /><br />

Produkttekst:<br /><br />

<%
        Set oFCKeditor = New FCKeditor
        oFCKeditor.BasePath = "fckeditor/"
        oFCKeditor.Create "FCKeditor"
        %>

    <br /><br />

    Pris:&nbsp;<input type="text" name="strprisForm"  /><br /><br />

                          <input type="submit" value="Opret" />
</form>
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2008 - 16:48 #1
din sql burde kunne skrives som bare

sql = "INSERT INTO produkter(pdesc) VALUES ('"&strlongtextVar&"')"

det lyder som om at din variabel bare er tom - så enten har du implementeret fckeditor forkert eller også skal du fjerne enctype="multipart/form-data" da der ikke umiddelbart er nogen grund til at have den (og er der en grund kan du ikke benytte request.form).
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 17:00 #2
ja det virker når jeg fjerner enctype="multipart/form-data
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2008 - 17:15 #3
er det så løsningen - eller er der mere?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 17:53 #4
der er mere da jeg ville indsætte prisen men så kom der denne fejlmedelse

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E31)
Data truncated for column 'pprice' at row 1
/codex-webshop/untitled.asp, line 30
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 18:01 #5
Der skal lige siges at et felt i min db hvor prisen skal indsættes er af typen
double (10,2) da jeg gerne vil have 2 decimaleret efter beløbet når man udskriver det fra databsen.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2008 - 18:16 #6
hvordan ser din sql ud?

Prøv også at udskrive din sql inden fejlen opstår - ellers er det umuligt at vide hvordan de data du forsøger at indsætte ser ud.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 18:32 #7
navn        Type

pid          int

gid          int (11)

pname        varchar (110)

brand_id    int (11)

pdesc        varchar (110)

pprice      double (10,2)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 18:36 #8
hvis jeg indsætter et beløb manuelt i pprice feltet så kan jeg godt udskive det
og med de 2 decimaler efter beløbet.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2008 - 18:46 #9
det var ikke det jeg spurgte om - kun din sql.

Og så prøv at udskriv din sql lige inden fejlen opstår og post resultatet her.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 18:53 #10
sql ?
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2008 - 19:05 #11
Dette er en sql;

INSERT INTO produkter(pdesc) VALUES ('"&strlongtextVar&"')
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 19:06 #12
Ja okay Ha Ha

sql = "INSERT INTO produkter(gid,pname,brand_id,pdesc,pprice) VALUES ("&""&intvarerVar&",'"&strproduktnavnVar&"',"&intbrandnavnVar&",'"&strlongtextVar&"','"&strprisVarr&"')"
'response.Write sql
'response.End()

Conn.Execute(sql)
end if
Avatar billede djsteiner Nybegynder
23. november 2008 - 19:12 #13
Jeg har selv fundet fejlen det var en variable jeg havde stavet forkert.

Du skal have tak for hjælpen