Avatar billede seamcream Nybegynder
22. november 2008 - 22:33 Der er 4 kommentarer

paging med Request.QueryString

Hejsa

Jeg har nu brugt 10 timer for at gennemskue det her meen det går ikke
så godt.

Måske her en en som lige ved hvad man gør?

Jeg laver udtræk fra DB således:

<%
intPage = Request("page")

If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
intPage = 1
End If
vare_id = request.QueryString("vare_id")
Set rs6 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL6 = "SELECT * FROM kunder where (vare_id='" & Request.QueryString
("vare_id")& "')"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath
("XXX.mdb")
rs6.Open strSQL6, strDSN, 1%>

Alså med Request.QueryString
Det giver fejl;
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'

ODBC driver does not support the requested properties.

/allan/shop/pagn.asp, line 11

Hvis jeg så give ID uden Request.QueryString
sådan her
strSQL6 = "SELECT * FROM under_varegruppe where vare_id=1"

Ja så virker det hvordan får jeg den til at acceptere
Request.QueryString?

Håber en kan hjælpe
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2008 - 23:37 #1
der er står forskel på om du angive en værdi med ' omkring eller ikke - så første ting du i hvert fald kan prøve er dette;

strSQL6 = "SELECT * FROM kunder where (vare_id=" & Request.QueryString
("vare_id")& ")"

... men glem ikke at sikre imod SQL injection når du modtager input på den måde.
Avatar billede seamcream Nybegynder
23. november 2008 - 00:51 #2
Jeg harnu fået den til at virke med

vare_Id = request.QueryString("vare_id")
strSQL = "SELECT * FROM under_varegruppe  where vare_id=" & vare_id

Dette fungere næsten den mangler nu så bare at kunne skifte side og der kommer fejlen igen som om jeg skal definere vare_id igen eller noget i den stil som laver linksne til page ....
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2008 - 10:06 #3
hvilket stadig ikke sikrer dig mod SQL injection; http://web-dev.dk/post/2008/07/SQL-injections---mere-end-bare-et-pling.aspx

Du er tvunget til at føre dit vare_id med til både forrige og næste side i dit link - hvad du gør forkert er dog svært at se uden lidt kode.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 13:01 #4
lukketid?