Avatar billede crazy_dk Nybegynder
22. november 2008 - 18:17 Der er 2 kommentarer

Dansknet - Jeg har problemer med at få mit internet til at virker

Jeg bruger dansknet siden i mandags men jeg kan desværre ikke komme igennem på nettet., og har fået tilsendt et modem/router fra dem. Standart udstyret Zyxel 660R-D1. Jeg har selv en router Asus WL-500W Som jeg har sat op til mit netværk, den fungere godt med netværket, men internettet kan jeg ikke finden igennem den. Jeg bruger min egen router fordi jeg den er wireless, og så har jeg en ekstern harddisk tilsluttet den. Netværket, mellem min stationære og min bærbar og den eksterne harddisk og en netværksprinter, funger fint. Men internettet vil den bare slet ikke.

Hvis jeg kører netværkskabelet fra min computer direkte i modemmet fra dansknet, så fungere internettet også godt.

Jeg vil tro at min problem er nogne indstillinger et eller andet sted, jeg ved bare ikke hvor. Jeg kan godt logge på routeren fra Dansknet, men jeg kan ikke ændre nogen indstillinger i den, jeg kan kun se status over den. Jeg mangler det rigtig password. Det er tæt på umuligt at komme igennem på telefonen til dansknet support. Så jeg håber lidt på at der er nogen herude der kan hjælpe mig lidt.

Jeg kan på dansknets router se ip adresser, subnet maske osv, men kan ikke ændre nogen af dem. Alt sådan noget er muligt for mig at ændre i min egen router, men jeg ved bare ikke hvor jeg skal skrive hvad for at det virker.
Jeg satte også min egen router til at kører som acces point så der er stede væk samme problem..
Håber virkelig I kan hjælpe mig.
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. november 2008 - 23:17 #1
Prøv at forbinde således:
Netkabel fra Zyxel 660R-D1 til en LAN port på Asus WL-500W. Altså ikke i WAN port.
DHCP skal være slået fra i Asus WL-500W.
Alt DHCP skal klares fra Zyxel 660R-D1, så skulle det gerne fungere.
Avatar billede crazy_dk Nybegynder
23. november 2008 - 17:33 #2
jeg har optaget at når jeg kører netværkskabelet fra min computer direkte i modemmet fra dansknet, så fungerer heller ikke...Jeg kan ikke ringe til dansknet fordi det er weekend..Jeg forstå ikke hvorfor ip telefonen virker når der ikke internet forbindelse til komputeren..Jeg har læst en hele masse dårlige kommentere
om  dansknet men desværre efter jeg har bestillt internet  fra dem.. Er der nogen der stadig har samme problemer med dansknet.? Jeg fik nettet den 17. november, har men 14 dags fortykkelses ret eller skal men noges men den hovedpine 6 måneder...