Avatar billede kalsmose Nybegynder
22. november 2008 - 02:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logind tjek, sikkerhed

hej jeg har lavet et script som tjekker om man er logget på mit site...

og nu vil jeg så gerne, hvis i altså vil.. have jer til at "svine" det, så jeg kan få det optimeret så meget som muligt (:

PFH tak til jer alle

Kildekode:

<?

session_start();

////////////////////////////////////////////////////////////////
require_once('src/functions.php'); // includes the function file
////////////////////////////////////////////////////////////////

    $username = $_SESSION['username'];
    $password = $_SESSION['password'];
    $premission = $_SESSION['premission'];

    $loggedin = $_SESSION['loggedin'];
        if($loggedin =="" || $loggedin !="true")
        {
            $loggedin = $_SESSION['loggedin']="false";
        }

                if($loggedin=="true" && $username !="" && $password !="" && $premission !="")//hvis din kode og adgangskode er rigtig, så ok
                {

                            SqlConnect("tester","");//connect til mysql

                                $username = mysql_real_escape_string($username);//escape for sikkerhed
                                $password = mysql_real_escape_string($password);//escape for sikkerhed
                                $premission = mysql_real_escape_string($premission);//escape for sikkerhed

                                $tbl_name = "users";// vaelg database
                                $sql="SELECT * FROM $tbl_name
                                      WHERE user='$username' AND password='$password' AND premission='$premission'
                                ";//sql
                                $result=mysql_query($sql);

                                $count = mysql_num_rows($result);//tæller alle resultater

                                    if($count==1)//hvis der kun er et resultat så ok
                                    {
                                        echo("du er nu logget ind");
                                    }
                                    else
                                        {
                                            echo(AlertJMsg("Forkert brugernavn eller password"));

                                        }
                elseif($loggedin=="false")
                {
                    echo("Du er ikke logget ind");
                    SqlClose();
                }

        ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. november 2008 - 14:29 #1
Der er vel ingen grund til at tjekke login mod databasen hver gang ?
Hvis brugernavn og kodeord er korrekt, så sætter du en session.
$_SESSION['logged_in'] = true;
Og så bare satse på det er ok. :o)
Avatar billede kalsmose Nybegynder
23. april 2009 - 09:47 #2
svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. april 2009 - 09:51 #3
Hvad blev din løsning ?