Avatar billede touel Nybegynder
20. november 2008 - 22:10 Der er 10 kommentarer

Gemme xml fil på C drev og omdanne java prog til exe fil

jeg har 3 spg.

1. Vha. nedenstående kode, og en tilhørende helper class,kan jeg generere xml kode, udfra de indtastede værdier. Jeg vil gerne have at denne xml fil gemmes som en tekst fil på C drev.

2. Denne tekst fil, skal så kunne indlæses og gemmes i MySQL.

3. Mit java program skal omdannes til exe fil, så jeg kan sende det til mine kammerater og,.................... Lærer !
Avatar billede touel Nybegynder
20. november 2008 - 22:10 #1
koden er:

XmlHelper help = new XmlHelper(pwd.getBrugerNavn(pwd.temp1),pwd.getPassword(pwd.temp2),getArrayList());
            XMLEncoder xe = new XMLEncoder(System.out);
            xe.writeObject(help);
            xe.flush();
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2008 - 22:14 #2
re 1)

Bare angiv en FileOutputStream som argument til XMLEncoder constructor.

re 2)

Det kan den. Men dit Java program kan ogsaa gemme direkte i MySQL.

re 3)

Det er ikke en standard funktionalitet i Java.

Men der findes visse 3. parts programmer.
Avatar billede touel Nybegynder
20. november 2008 - 22:20 #3
ang re 2) Det er meningen at mine kammarater indtaster oplysninger i programmet, som generer xml filen og sender kun xml filen til mig som tekst fil og så skal jeg på en eller anden måde indlæse det i MYSQL.. ville bare lige konkretisere det.

re 3) Kender du nogle programmer som kan det. Har Sun ikke frigivet noget til udviklerne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2008 - 22:26 #4
re 2)

Jeg mener ikke at MySQL out-of-the-box kan importere XML.

Du kan blive noedt til at skrive en loader.

re 3)

SUN har ikke frigivet noget.

http://www.excelsior-usa.com/jet.html
http://www.ej-technologies.com/products/exe4j/overview.html
http://www.regexlab.com/en/jar2exe/

men du vil vel have noget gratis og det kender jeg ikke.

Alternativ er GCJ som kan compile Java (version 1.4.2 !) til EXE.

Den bedste loesning som er leveret fra SUN er nok Java Web Start. Proev og
kig lidt paa det.
Avatar billede touel Nybegynder
20. november 2008 - 22:33 #5
jeg kigger på Java Web start...

kan du uddybe lidt om en loader ???
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2008 - 22:36 #6
loader = lille program som laeser fil og gemmer data i databasen
Avatar billede touel Nybegynder
20. november 2008 - 22:55 #7
kom til at tænke på, kan jeg ikke lave mit java program om til en batch fil ?

På den måde kan den også køre af sig selv ???

Hvis svaret er ja, hvordan gør man så det ?
Avatar billede touel Nybegynder
20. november 2008 - 23:41 #8
arne

Findes der en anden (nemmere) måde at indlæse en xml tekst fil til MySQL ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2008 - 00:46 #9
Du kan ikke lave dit program om til en BAT fil. Du kan start dit program fra en BAT fil. Men der
er ikke meget pointe i det, fordi det er meget bedre at pakke dit program i en såkaldt executable
jar fil. Så kan brugerne hvis de har Java installeret bare dobbeltklikke på din jar fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2008 - 00:48 #10
Medmindre du er på MySQL 6.0 (og den er stadig i alpha !) så er du nødt til at have en
loader. MySQL 6.0 får en LOAD XML kommando så den kan loade XML direkte.